Transportföretag för import från USA - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-10, 20:58
1CRU 1CRU är inte uppkopplad
Nyfödd
Transportföretag för import från USA Stockholm
Transportföretag för import från USA 1Cru Vin & Antique AB

Reg.datum: okt 2010
1CRU is on a distinguished road
Standard Transportföretag för import från USA

Jag ska börja köpa in tunga saker på pall från New York och skulle vilja få lite hjälp av er med att hitta ett transportföretag som är bra och dessutom har bra service. Jag vet att det är en djungel av transportföretag och jag vet inte riktigt vart jag ska börja leta. Alla tips mottages tacksamt. Ni får gärna berätta varför ni tycker att just "ert" transportföretag är bra resp dåligt.
Det är även bra om de kunde ta hand om alla dokument för importen till tullen.

Mvh

Helen
Svara med citat
Annons

Gammal 2011-02-11, 20:40
MonsterM MonsterM är inte uppkopplad
Medlem
Transportföretag för import från USA www.furniturefarm.se
Transportföretag för import från USA furniture farm HB

Reg.datum: sep 2009
MonsterM is on a distinguished road
Standard

När vi tog hem vår CNC-fräs från Usa så använde vi oss av Scan Global Logistics. De skötte allt, momsbetalning, förtullning mm. Kommer inte ihåg exakt pris, men pallen vi tog hem var på ca 700kg och från North Carolina via Göteborg till djupaste norrländska skogarna så tror jag frakten landade kring 12 000:-. Frakten från Göteborg till Lövånger stod för ca 40% av kostnaden . Priset går ju naturligtvis att förhandla om man ska köra flera svängar.

Men kommer ihåg att jag var ruskigt nöjd med servicen. Då vi inte hade någon truck eller traktor för att lossa den gigantiska pallen så fixade Scan Global så att utkörningen skedde med en lastbil som hade bakgavellyft.
Gammal 2011-02-12, 14:00
1CRU 1CRU är inte uppkopplad
Nyfödd
Transportföretag för import från USA Stockholm
Transportföretag för import från USA 1Cru Vin & Antique AB

Reg.datum: okt 2010
1CRU is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterM Visa inlägg
När vi tog hem vår CNC-fräs från Usa så använde vi oss av Scan Global Logistics. De skötte allt, momsbetalning, förtullning mm. Kommer inte ihåg exakt pris, men pallen vi tog hem var på ca 700kg och från North Carolina via Göteborg till djupaste norrländska skogarna så tror jag frakten landade kring 12 000:-. Frakten från Göteborg till Lövånger stod för ca 40% av kostnaden . Priset går ju naturligtvis att förhandla om man ska köra flera svängar.

Men kommer ihåg att jag var ruskigt nöjd med servicen. Då vi inte hade någon truck eller traktor för att lossa den gigantiska pallen så fixade Scan Global så att utkörningen skedde med en lastbil som hade bakgavellyft.

Tack snälla MonsterM för ditt förslag! jag ska genast kontakta dem. Att företaget håller en hög servicenivå betyder mer för mig än att de är billigast.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är