Plus Forum E-handelsforumet Logistik Billigast och smidigast fraktsätt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95651
    lancevancedance
    Deltagare

    Hejsan.

    Jag vet att det finns en del trådar inom ämnet, men jag tänkte skapa en ny då mycket har ändrats sedan dess.

    Nu har jag bara posten av den anledningen att DHL inte har ett ställe i Helsingborg där man kan lämna in paketen, utan man måste ringa upp de och vänta på att de ska hämta paketen.

    Fungerar inte så bra för oss de tiderna de vill hämta paketen.

    Finns det en alternativ lösning på det här? Eller måste man verkligen be dhl hämta paketen istället för att man själv ska kunna lämna in paketen som man gör med posten. Annars hade jag redan kört igång med dhl och pluskontot.

    Vad finns det för fler fraktsätt?

    Postens priser är skyhöga för mig…

    #119860
    obbe
    Deltagare

    @lancevancedance 16302 wrote:

    Hejsan.

    Jag vet att det finns en del trådar inom ämnet, men jag tänkte skapa en ny då mycket har ändrats sedan dess.

    Nu har jag bara posten av den anledningen att DHL inte har ett ställe i Helsingborg där man kan lämna in paketen, utan man måste ringa upp de och vänta på att de ska hämta paketen.

    Fungerar inte så bra för oss de tiderna de vill hämta paketen.

    Finns det en alternativ lösning på det här? Eller måste man verkligen be dhl hämta paketen istället för att man själv ska kunna lämna in paketen som man gör med posten. Annars hade jag redan kört igång med dhl och pluskontot.

    Vad finns det för fler fraktsätt?

    Postens priser är skyhöga för mig…

    Helsingborg har visst det ställen du kan lämna paketen på.
    DHL terminalen på trintegaten. Det gör vi.
    Fast du får köra dit. Var i stan finns du?
    Annars får du prata om du kan deala med nåt ombud om du får lämna hos dom.
    Vi kan boka fram till 1459 per tele och de hämtar samma dag hos oss.
    Bokar jag via internet är det stopptid 1350.

    Hojta till om du vill ha mer info.

    ha en bra dag

    #119861
    jockesoft
    Deltagare

    Det går alltid att lösa med DHL om ett ställe de kan komma åt paketen om man inte är hemma när de kommer, funkar kanon för oss iallafall.

    Bara att prata med chauffören som kommer om en lösning på detta, det sparar ju tid för dem också när de hämtar.

    #119878
    lancevancedance
    Deltagare

    @obbe 16308 wrote:

    Helsingborg har visst det ställen du kan lämna paketen på.
    DHL terminalen på trintegaten. Det gör vi.
    Fast du får köra dit. Var i stan finns du?
    Annars får du prata om du kan deala med nåt ombud om du får lämna hos dom.
    Vi kan boka fram till 1459 per tele och de hämtar samma dag hos oss.
    Bokar jag via internet är det stopptid 1350.

    Hojta till om du vill ha mer info.

    ha en bra dag

    Befinner mig i hyllinge. En kvart utanför hbg.
    Edit:
    Det är en bit ifrån stan.
    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=helsingborgs+bibliotek&daddr=trintegatan&hl=sv&geocode=FaAjVwMd3cXBACFFqm730I2EgA%3BFf7NVgMdVNjCAClDmAJhOjNSRjFRxFh4XrQ2Pw&mra=ls&sll=56.016832,12.772164&sspn=0.012953,0.042272&g=trintegatan&ie=UTF8&ll=56.029855,12.755299&spn=0.051796,0.169086&z=13

    #119879
    lancevancedance
    Deltagare

    @obbe 16308 wrote:

    Helsingborg har visst det ställen du kan lämna paketen på.
    DHL terminalen på trintegaten. Det gör vi.
    Fast du får köra dit. Var i stan finns du?
    Annars får du prata om du kan deala med nåt ombud om du får lämna hos dom.
    Vi kan boka fram till 1459 per tele och de hämtar samma dag hos oss.
    Bokar jag via internet är det stopptid 1350.

    Hojta till om du vill ha mer info.

    ha en bra dag

    Det finns ju DHL servicepoint i närheten. Tror ni jag kan lämna paketen där?

    #119883
    Parvelito
    Deltagare

    @lancevancedance 16327 wrote:

    Det finns ju DHL servicepoint i närheten. Tror ni jag kan lämna paketen där?

    Normalt sett inte, eftersom ombudet inte får betalt för det, men har man lite tumme med dem, mutar dem med lite presenter då och då, så brukar det kunna lösa sig. Alternativet är ju en stor låda utanför dörren där du lägger paketen, och DHL plockar upp dem där.

    #119928
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Har du provat och prata med dom om dom inte kan komma på en tid som kanske passar dig eller är dom helt omöjliga?

    Vi har fast hämtning varje dag och vi kan påverka tiden en hel del, vi har fått framflyttat från 11:00 till 15:00 men vi kommer i framtiden säkert fixa 16:00 oxå men nu skickar vi mycket packet men vi har varit små tidigare men kunde ändå påverka tiden men lite fjäsk behövdes dock=).

    Har du inte möjlighet att lämnar paketet i ett rum som DHL kan öppna och hämta paketet.

    Vi har ett rum där vi har våra DHL burar och där har DHL nyckel in och där finns inga andra varor eller annat dyrt som kan få “ben”.

    Detta systemet funkar riktigt bra för oss, nu finns vi på plats till 99,99% när DHL hämtar men det är rätt skönt att behöva ha “tider” att passa :)

    @lancevancedance 16302 wrote:

    Hejsan.

    Jag vet att det finns en del trådar inom ämnet, men jag tänkte skapa en ny då mycket har ändrats sedan dess.

    Nu har jag bara posten av den anledningen att DHL inte har ett ställe i Helsingborg där man kan lämna in paketen, utan man måste ringa upp de och vänta på att de ska hämta paketen.

    Fungerar inte så bra för oss de tiderna de vill hämta paketen.

    Finns det en alternativ lösning på det här? Eller måste man verkligen be dhl hämta paketen istället för att man själv ska kunna lämna in paketen som man gör med posten. Annars hade jag redan kört igång med dhl och pluskontot.

    Vad finns det för fler fraktsätt?

    Postens priser är skyhöga för mig…

    #120032
    lancevancedance
    Deltagare

    @Jimmy Öström 16388 wrote:

    Har du provat och prata med dom om dom inte kan komma på en tid som kanske passar dig eller är dom helt omöjliga?

    Vi har fast hämtning varje dag och vi kan påverka tiden en hel del, vi har fått framflyttat från 11:00 till 15:00 men vi kommer i framtiden säkert fixa 16:00 oxå men nu skickar vi mycket packet men vi har varit små tidigare men kunde ändå påverka tiden men lite fjäsk behövdes dock=).

    Har du inte möjlighet att lämnar paketet i ett rum som DHL kan öppna och hämta paketet.

    Vi har ett rum där vi har våra DHL burar och där har DHL nyckel in och där finns inga andra varor eller annat dyrt som kan få “ben”.

    Detta systemet funkar riktigt bra för oss, nu finns vi på plats till 99,99% när DHL hämtar men det är rätt skönt att behöva ha “tider” att passa :)

    Det var en himla bra idé.

    Visst kan vi ge dem nyckel till ett rum =)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.