Plus Forum E-handelsforumet Logistik Fyllnadsmaterial (flyttad ur lagerporrstråden)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94043
    Joel
    Deltagare

    @McTerry 1867 wrote:

    Hmm! Ja, det där var väldigt litet måste jag säga.
    Vad är det för en stor vit inplastad grej du har i början? Den ser gigantisk ut. haha. :D

    Det är bubbelplast i mängder :)

    /Joel

    #107032
    Rikard
    Deltagare

    Haha, fick du bra pris? Jag har tänkt några gånger att shoppa på mig frigolitpluppar som fyllnadsmaterial i kartonger. Men var ska man förvara allt? :-)

    #107034
    Joel
    Deltagare

    Små bubblor:
    Bredd: 30 cm.
    Längd: 150 m.
    Tjocklek: 4,2 mm.
    Pris: 158 sek ex moms

    Stora bubblor:
    Bredd: 50 cm.
    Längd: 50 m.
    Tjocklek: 12,7 mm.
    Pris: 173 sek ex moms

    Förslag på bättre och/eller billigare fyllnadsmaterial mottages gärna!

    /Joel

    #107036
    McTerry
    Deltagare

    oj då.. Det var en hel del då. :P

    Du kan ta en titt på: Packoplock och Mattonbutiken.se för fler emballage och priser. ^^

    #107037
    Parvelito
    Deltagare

    @Joel 1873 wrote:

    Förslag på bättre och/eller billigare fyllnadsmaterial mottages gärna!

    Det beror på vilka volymer som du skickar.

    Jag har tidigare jobbat väldigt mycket med luftkuddar som man köper “tomma” och blåser upp med en maskin. Har man hundratals paket i veckan, så är det rätt så skönt att slippa ha kubikmetervis med bubbelblast ståendes. Kostnadsmässigt går det då ungefär på ett ut. Skickar man färre än hundra paket i veckan så brukar det dock bli dyrare eftersom maskinen kostar en del.

    Jag använder just nu själv en bra dokumentförstörare med rejäl styrka som strimlar det mest i pappersväg och som jag använder att fylla ut med. Den klarar även upp till 3mm tjock wellpapp. Skickar inte så mycket som behöver utfyllnad, utan det som landar i vår brevlåda varje vecka tillsammans med lite felutskrifter räcker rätt så långt. Och då är det “gratis” och man får lite miljöprofil på köpet när man inte skickar plast.

    Lagom ihopknölat kraftpapper brukar jag använda när det inte finns något strimlat. Det är relativt billigt och lagom tjockt.

    #107038
    Joel
    Deltagare

    @McTerry 1875 wrote:

    oj då.. Det var en hel del då. :P

    Du kan ta en titt på: Packoplock och Mattonbutiken.se för fler emballage och priser. ^^

    Tack för länkarna! :)

    /Joel

    #107044
    Lubic
    Deltagare

    Parvelito: Vad är det för märke och modell du använder för att tugga wellpapp? Slits “knivarna” snabbt och går dessa i så fall att byta ut till rimlig kostnad?

    Vi är nämligen i behov av att tugga en del wellpapp och fixa packmaterial. Skulle vara bra om man kunde hitta en bra maskin som klarar detta och som inte kostar allt för mycket (< 10 000).

    #107045
    Dan
    Deltagare

    Jag splittade denna tråden och flyttade diskussionen om fyllnadsmaterial till det nya logistikforumet!

    #107047
    McTerry
    Deltagare

    Ett bra val Dan! :D

    #107052
    Parvelito
    Deltagare

    Lubic: Jag hittade min på en konkursutförsäljning. Det är en manick som det står Rexel på. Hittar inget modellnummer på den, men ser ut som en vanlig dokumentförstörare och låter som ett tröskverk. Har använt den ett år, och inte behövt byta knivar än (och hoppas jag slipper det, för det kan bli bekymmer att få tag på). Tuggar dock mest papper med den, och är noga med att inte få med häftklammer.

    På tidigare arbetsplats hade vi en Cushion Ekopack ett tag, och det var en skoj bekantskap när man tuggade well. Man kan ibland se begagnade sådana till salu för rimliga pengar.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.