Plus Forum E-handelsforumet Logistik Posten Skicka Lätt

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 438 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96486
    elefant
    Deltagare

    Nu har Posten släppt sin nya brevtjänst Skicka lätt :)
    Full spårbarhet ta mig tusan!!

    Vikt högst gram Pris
    500 39 kr
    1 000 59 kr
    2 000 89 kr

    Frågade Posten kundtjänst om denna tjänst kan tänkas komma i Pacsoft och deras svar var: Vi hoppas kunna ha denna tjänst även där, när kan vi inte säga.

    Betalning sker med kreditkort eller Internetbank.
    Möjlighet att boka flera leveranser på en gång då varje leverans går att lägga i varukorgen.

    Skicka Direkt på http://www.posten.se/skicka
    Skriv ut frakthandlingen, fäst den på försändelsen och lämna in den
    hos närmaste postombud. Du får en bekräftelse på in- och utlämningen till din
    e-postadress. Posten levererar Brev Skicka Lätt nästkommande helgfria vardag.

    MVH
    Ulf
    Dryckesglas.se

    #127109
    Dan
    Deltagare

    Är inte detta ett varubrev? Spårbarheten är inte äkta vad jag kan utläsa.

    Det som är intressant är dock att det inte är några tillägg för skrymme som det är för vanliga varubrev, what’s up with that?

    #127110
    Dan
    Deltagare

    Hmm känns nu när jag räknar som att alla försändelser betalar för ett skrymmetillägg automatiskt…

    #127111
    fotofyndet
    Deltagare

    Det där ser ju riktigt intressant ut… Pacsoft på det där så kan det bli en bra tjänst.

    #127112
    Parvelito
    Deltagare

    Upp till 1kg var det väl OK priser, 500g skrymmande har ordinarie pris 48kr inkl moms, och 1kg 60kr. Men det här är ju oförhandlade priser utan avtal, så det kanske går att få lite rabatt på dem.

    Nu är det inte legkontroll, men istället för dagens system med skrymmande brev som får ett kollinummer man som avsändare inte vet om så är det ett lyft. Och varubrev känns med ens väldigt offside.

    #127113
    GregerA
    Deltagare

    Ja, det är väl ungefär som som vi tänkte oss att Varubrevet skulle vara … :rolleyes:

    Enda haken jag kan se är:
    Legitimerad utlämning: Nej

    Så när det kommer så man kan köra via Pacsoft/Unifaun så är det intressant.

    #127114
    fotofyndet
    Deltagare

    @GregerA 24421 wrote:

    Ja, det är väl ungefär som som vi tänkte oss att Varubrevet skulle vara … :rolleyes:

    Enda haken jag kan se är:
    Legitimerad utlämning: Nej

    Så när det kommer så man kan köra via Pacsoft/Unifaun så är det intressant.

    Precis, det här är som vi tänkte oss Varubrev.

    “Legitimerad utlämning: Nej” är ett problem, men man får väl se det som en kostnadsfri uppgradering av skrymmande brev. Om vi kör igång det här så kommer vi att kalla det för “Spårbart brev” eller nåt, och så väljer vi att göra rek av order över en viss summa, fakturaorder som ser suspekta ut (alla till Malmö, no offence Greger), osv. Så kunden kan inte veta när det blir eller inte blir leg.koll på utlämningen.

    #127115
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Klart intressant om det är vad man tro det är. Har mailat min säljare för att få lite mer info så får vi se

    #127118
    fotofyndet
    Deltagare

    Även jag har skickat ett blänkare till vår säljare. Får se vad han kommer med.

    #127119
    Dan
    Deltagare

    Men vadå som vi tänkte varubrev skulle vara? Det är ju varubrev exakt? :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 438 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.