Plus Forum E-handelsforumet Logistik Import från Kina via båt/flyg??

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96747
    Steffe61
    Deltagare

    Jag importerar småsaker/partier från Kina som jag flyger hem och som vi alla vet är dyrt. Ofta mycket dyrare än själva produkten. Om, man vill ta hem 300 kg till 1 ton så ser/vet jag inga lösningar då det är för dyrt med flyg och en sjöcontainer är också på tok för dyrt. Finns det andra alternativ så man kan skicka mindre försändelser som ovan? med båt? Hur lång leveranstid pratar vi då om? Tacksam för svar.

    #129623
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nu importerar jag inget från Kina, men pall på båt borde väl funka?

    Det skiljer sig hej vilt sjukt mycket mellan flyg och båt om man kommer upp över eller runt 100Kg är min erfarenhet (inte från Kina utan andra sidan).

    #129627
    Parvelito
    Deltagare

    Sjöpall is da shit. Tar 4-5 veckor från att båten lämnat kajen, räkna med att godset får ligga och vänta i hamnen några veckor också innan de pysslat ihop godset för optimal lastning. Priset varierar stort beroende på hur långt det skall transporteras i Sverige. Skall jag hugga till med en grov siffra så kostar pall nummer ett 4.000kr och pall nummer två till fem 2.000kr/st och sedan 1000-1500kr/st över det.

    #129633
    Steffe61
    Deltagare

    Ser och uppskattar alla dina svar på forumet Parvelito! Önskar jag hade lika mycket kunskap som du!

    Tack!

    #129636
    pete
    Deltagare

    Jag håller med, vill passa på att tacka alla gamla i gemet här på forumet! Er hjälp uppskattas oerhört mycket

    #129661
    Pagen
    Deltagare

    Hej.

    Kan någon säga vilka mått en sjöpall har?

    Och hur tung den får vara?

    Pågen

    #129667
    GregerA
    Deltagare
    #129704
    hansanders
    Deltagare

    Om man anlitar en speditör (ex.vis Kuehne+Nagel) kan de fixa leverans i delad container. LCL tror jag betyder “Less (than) Container Load.
    Även fraktpriset i Sverige kan ibland bli lite billigare då.

    #129707
    Pagen
    Deltagare

    Hansanders

    Kör dom hela vägen Ochså med LCL hem eller måste man anlita ny inrikes speditör?

    GregerA:

    Tack för info/länk :)

    #129723
    hansanders
    Deltagare

    @Pågen 27268 wrote:

    Hansanders

    Kör dom hela vägen Ochså med LCL hem eller måste man anlita ny inrikes speditör?

    GregerA:

    Tack för info/länk :)

    Kuehne+Nagel finns både i Kina och i Sverige.
    De fixar grejerna till ditt lager om du önskar så.
    Har du typ 50 små kollin så får du dem på EU-pall till dej.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.