Plus Forum E-handelsforumet Logistik Postens tjänst MyPack

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97194
    Johan Rubank
    Deltagare

    Är det någon som har testat denna tjänst till Finland och Danmark från Sverige ? För/nackdelar , annat att tänka på ?

    Jag håller på att kolla hur det skulle funka att skicka till dessa länder och är intresserad av synpunkter.
    :)

    #134497
    Joel
    Deltagare

    Vi kör med MyPack till DK och FI och tycker att det fungerar bra.

    Det ända som går att klaga på är väl priset, men så har vi ingen större volym utanför Sverige heller (5-10 ordrar/månad).

    #134520
    Seke
    Deltagare

    Samma här, vi skickar med MyPack till Danmark och Finland och det har inte varit några problem. Till Norge funkar det tyvärr inte alls lika smidigt…

    #134638
    Lina.Nilsson
    Deltagare

    @Joel 32628 wrote:

    Vi kör med MyPack till DK och FI och tycker att det fungerar bra.

    Det ända som går att klaga på är väl priset, men så har vi ingen större volym utanför Sverige heller (5-10 ordrar/månad).

    @Seke 32652 wrote:

    Samma här, vi skickar med MyPack till Danmark och Finland och det har inte varit några problem. Till Norge funkar det tyvärr inte alls lika smidigt…

    Är det någon av er som skickar / har skickat till Åland?

    #134787
    Seke
    Deltagare

    @Lina.Nilsson 32780 wrote:

    Är det någon av er som skickar / har skickat till Åland?

    Ja, och det var faktiskt enklare än till Norge trots att Åland inte heller är med i EU.

    #134788
    Tomas
    Deltagare

    @Seke 32938 wrote:

    Ja, och det var faktiskt enklare än till Norge trots att Åland inte heller är med i EU.

    Jo de är med i EU, men inte som andra EU-länder. Det är väl tullfrågan som är smidigare än för handel med Norge.

    Inom EU har Åland fått en särställning och betraktas som tredje land i skattehänseende, vilket betyder att Åland gällande den indirekta beskattningen (moms och acciser) står utanför EU:s skatteunion, men innanför tullunionen.

    #134789
    Lina.Nilsson
    Deltagare

    @Seke 32938 wrote:

    Ja, och det var faktiskt enklare än till Norge trots att Åland inte heller är med i EU.

    Okej tack för ditt svar. Vi planerar att marknadsföra vår butik kommande butik på Åland så det här är glada nyheter :) Det är inte så farligt dyrt att skicka till Åland med MyPack heller faktiskt, jag har inte hunnit kontrollera med DHL om dem är billigare.

    #134790
    Parvelito
    Deltagare

    Man bör ha i åtanke att Åland totalt sett har c:a 28.000 invånare, vilket motsvarar en rätt så liten svensk kommun. Det är 0,3% av den svenska befolkningsstorleken. Jag ser inga större utsikter till E-handelsaffärer där hur jag än vrider och vänder på argumenten.

    #134822
    Lina.Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 32941 wrote:

    Man bör ha i åtanke att Åland totalt sett har c:a 28.000 invånare, vilket motsvarar en rätt så liten svensk kommun. Det är 0,3% av den svenska befolkningsstorleken. Jag ser inga större utsikter till E-handelsaffärer där hur jag än vrider och vänder på argumenten.

    Jag ser det som så att det helt beror på vad det är för produkt du säljer. Det kanske inte är lönsamt att driva en elektronik butik mot ön. Men det finns en finns andra produkter som är helt klart intressanta och som det finns en bred marknad för även om befolkningen är väldigt liten.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.