Gruppavtal import sjöfrakt? - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-09, 10:38
Parvelitos avatar
Parvelito Parvelito är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Gruppavtal import sjöfrakt? N/A
Gruppavtal import sjöfrakt? Parvelito AB

Reg.datum: apr 2009
Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard Gruppavtal import sjöfrakt?

Är det något av alla gruppavtal om frakter som innehåller en bra deal för hemtagning med sjöfrakt? Någon som vet hur mycket längre jag riskerar att få vänta om jag vill ha det till en mindre kontainerhamn, t.ex. Gävle?
Svara med citat
Annons

Gammal 2012-08-09, 11:27
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Gruppavtal import sjöfrakt? tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Gruppavtal import sjöfrakt? Kodmyran AB
Gruppavtal import sjöfrakt? @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Gruppavtal import sjöfrakt?
Standard

Jag har nog inte sett något sådant tyvärr. Det borde väl inte vara längre väntan till Gävle än annan hamn? Nu är jag absolut ingen expert på sjöfrakt, snarare tvärt om men jag gissar på någon vecka kanske?

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 12:38
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Gruppavtal import sjöfrakt? Partykungen.se
Gruppavtal import sjöfrakt? G9 Media AB
Gruppavtal import sjöfrakt? Partykungen

Reg.datum: jun 2009
Joel will become famous soon enoughJoel will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Vi hade en kille här igår som jobbat med import från Kina i 10 år för ett lokalt Gävleföretag. Han berättade en hel del intressanta saker, men för att svara på din fråga så sa han att vill man ha lasten till Gävle istället för Göteborg så får man räkna med 5-7 dagar extra (detta gäller vid import från Kina).

För oss som sitter i Gävle betyder det dock rätt mycket billigare frakt om vi slipper betala för enbil som skall rulla från Göteborg med en container
Gammal 2012-08-09, 12:47
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Gruppavtal import sjöfrakt? tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Gruppavtal import sjöfrakt? Kodmyran AB
Gruppavtal import sjöfrakt? @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Gruppavtal import sjöfrakt?
Standard

Jag har funderat ibland på att undersöka det hela eftersom även vi här i Sundsvall har en containerhamn, men jag har inte kommit till skott.

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 13:28
Parvelitos avatar
Parvelito Parvelito är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Gruppavtal import sjöfrakt? N/A
Gruppavtal import sjöfrakt? Parvelito AB

Reg.datum: apr 2009
Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joel Visa inlägg
Vi hade en kille här igår som jobbat med import från Kina i 10 år för ett lokalt Gävleföretag. Han berättade en hel del intressanta saker, men för att svara på din fråga så sa han att vill man ha lasten till Gävle istället för Göteborg så får man räkna med 5-7 dagar extra (detta gäller vid import från Kina).

För oss som sitter i Gävle betyder det dock rätt mycket billigare frakt om vi slipper betala för enbil som skall rulla från Göteborg med en container
Precis vad jag ville höra, tack!
Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 21:02
GregerAs avatar
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Moderator
Gruppavtal import sjöfrakt? www.electrokit.com
Gruppavtal import sjöfrakt? Electrokit Sweden AB

Reg.datum: jun 2009
GregerA will become famous soon enoughGregerA will become famous soon enough
Standard

Företagarnas avtal med Schenker och Pluskontot med DHL anger att man skall kunna få bra priser på flyg- och sjöfrakt, men det finns inga fasta prislistor, utan men får be om offert. Jag tror inte att det skiljer särskilt mycket mot vad du kan få som trogen kund i alla fall. Prissättningen på de frakterna är annorlunda än på expressfrakterna.

Jag har f.ö en sjöimport på gång från Kina (4 m3 LCL). Jag har tagit den via Kuehne+Nagel eftersom jag använder dem för flygfrakt. Den går via Göteborg. Själva båtkostnaden är ju väldigt liten, sen kommer landkostaderna till som är nästan dubbelt så mycket. Totalt runt 5k, det hade kostat över 30k att flyga hem det. Men man får ju vänta ett tag ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är