Plus Forum E-handelsforumet Logistik Emballage Hur och var

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98551
    RAZONA
    Deltagare

    Hej
    Jag behöver lite tips om emballage. Jag kommer att sälja olika varor med olika storleker då kommer varorna att packas i olika pakets storleker.
    Från vilken leverantör skaffar ni era emballage.
    Nelly och Jotex t.ex. använder plastpåsar och Ginza och OneMed t.ex använder papperpacket.
    Vilka leverantörer rekommenderar ni för plastpåse och packet?
    Hos vilka leverantörer kan man beställa paket och påsar som är tryckta med företagets logo? :confused:

    var beställer man tejp som innehåller företagets logo? :confused:

    Kanterna av påsarna som Nylle och Brandos t.ex använder är pressade och vidhäftande. Jag undrar om dem är självhäftande eller de pressas av en maskin. hur skaffar man sig såna påsar och maskin? :confused:

    #150206
    Prix
    Deltagare

    Finns många sådana här trådar om man söker.

    Titta på packoplock.se!

    #150247
    RAZONA
    Deltagare

    Tack så mycket Prix

    #150577
    dgraves
    Deltagare

    Har kollat in kontosjatten.se och tycker allting ser väldigt billigt ut, har dock inga erfarenheter av att beställa från dem men kommer nog göra det inom ett par veckor.

    #150578
    Parvelito
    Deltagare

    Kontorsjatten.se hade verkligen inte några bra priser, det jag kollade snabbt var väldigt mycket dyrare än vad jag brukar betala.

    #151475
    Safir
    Deltagare

    Kontorsjatten.se har riktigt bra priser,vet flera stycken som handlar där och supernöjda

    #151476
    Jimmys
    Deltagare

    @Safir 51290 wrote:

    Kontorsjatten.se har riktigt bra priser,vet flera stycken som handlar där och supernöjda

    Nej, bra priser var det inte, iaf inte på wellådor!

    #151482
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Val av emballage beror dels på vad man ska skicka och hur mkt.
    Vid små volymer är det ofta dyrt med profilerat emballage (eget tryck), ofta är det billigare att ha etiketter eller tejp med logga.
    Om man ska skicka produkter som brev kan man spara en del pengar på att ha lätta emballage och se till så att de inte överstiger måtten för skrymmande.

    De allra flesta kontorshandlare /emballage boalg kan nog hjälpa dig med dina behov, det handlar nog mest om att hitta en leverantör som har en bra kombination av bra priser och bra service.
    Om du vill diskutera detta vidare och få tips på olika emballagelösningar så är du varmt välkommen att kontakta mig (ring vår kundtjänst 08-410 510 02 och fråga efter Hans, eller maila på hans@kontorsmagasinet.se)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.