Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tjuvar på posten

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93809
    daniel_
    Deltagare

    Vad gör man med tjuvarna på Posten? Verkar vara ett ganska utbrett fenom med postenanställda som stjäl försändelser.

    Jag har nu fått tillbaka 3-4 brev som är tomma, de är upprivna (syns tydligt) samtidigt får man en liten lapp där det står att försändelsen har “skadats”. Det är ju helt sjukt att man kan sno saker på Posten och sedan bara skicka en liten lapp och säga att försändelsen “skadats”.

    Börjar bli lite trött på detta. Någon annan som råkar ut för tjuvar på posten?

    #105430
    Dan
    Deltagare

    Det där händer faktiskt inte mig. Däremot händer det att kunder får tomma försändelser men då har det oftast berott på dåliga kuvert eller dålig förslutning.

    Är du helt 100% på att det inte kan vara problem med ditt emballage? Vad använder du i dagsläget? Det är även intressant att se var i kedjan problemet uppstår. Om det är på ditt eget postcenter eller på vissa adresser kopplade till en sorteringscentral. Finns det några mönster?

    #105433
    daniel_
    Deltagare

    Ja, ett mönster kan man väl säga. Det är alltid samma produkter som blir uppsprättade och det är alltid i Malmös postsorteringsterminal.

    Det är vanliga kuvert förvisso men det ser ju inte ut att ha hänt av misstag precis. Samtidigt läser man ju om nån tjuv uppåt landet som stal tusentals brev.. Känns som det är lite dålig internkontroll.

    #105434
    Dan
    Deltagare

    Jag skulle klagat till Posten. De sitter ju med tummen där bak oftast men klagar tillräckligt många kan man tillslut sätta fast sådana här tjuvar. Säkerligen det som hände i fallet som upptäcktes i höstas.

    #105435
    daniel_
    Deltagare

    Jo, det gör jag varje gång det sker. Mycket mer kan man inte göra, någon ersättning får man heller aldrig för brev naturligtvis.

    #105436
    Dan
    Deltagare

    Ofta jobbar brevsorterare på samma postnummerserie varje dag. Jag har själv sorterat brev på Posten och hade någon klagat på försvunna försändelser på Postnummer XX XXX så hade de vetat exakt vem det var. Så samla hela skiten i en bunte och kräv en utredning. Hota med polisanmälan och media annars. Sånt brukar få fart på Posten. :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.