Plus Forum E-handelsforumet Logistik Paketsvinn och bedrägerier

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99771
    gustalero
    Deltagare

    Hej!

    Jag har noterat att postens varubrev 1 klass utrikes är ca 70-110 kr billigare lite beroende på vilket land man skickar till, för ex. paket som väger 750 g. Jag jämför här med pluskontots DHLavtal.

    Om varuvärdet för mig i inköp ex. moms är 500 kr per paket så skulle i princip vart 6:e paket kunna försvinna alt. att kunden bluffar, och jag skulle fortfarande tjäna på att skicka ospårat och oförsäkrat. Är jag ute och cyklar? :confused:

    För er som har erfarenhet, hur många paket av 100 st försvinner på vägen?

    Hur många av 100 kunder bluffar och påstår att de inte fått något paket, fast de ändå har det?

    Försvinner det många paket även fast man kör med DHL Servicepoint alt Economy Select? Lyckas kunderna bluffa ändå på något vis?

    Tack för alla hjälpsamma svar! 😮

    #161525
    kluster
    Deltagare

    För mig “försvinner” mindre än 1% för närvarande av det som skickas ospårbart. Saker över 50€ skickar jag alltid spårbart, ändrar detta givetvis ifall saker börjar försvinna.

    #161545
    VATadviser
    Deltagare

    Jag skickade länge ospårbart inom Sverige. Vi hade i princip aldrig något som försvann. Men vi hade som ovan koll på om det skulle ha börjat försvinna. Även vi skickade lite dyrare pakte spårbart.

    #161586
    shavingroom
    Deltagare

    Utrikestjänsten med Varubrev är ganska ny så statistik där kan nog vara svårt. Lär skilja en del på mottagarland dessutom. I Sverige har inget Varubrev försvunnit för mig.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.