Plus Forum E-handelsforumet Logistik Posten, Sveriges sämsta bolag?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100812
    @nders
    Deltagare

    Tror aldrig jag har blivit så dåligt behandlad av ett företag som jag blev idag.

    Jag åkte ner till postens företagscentrum i Göteborg (vid centralen) för att posta.

    Parkerar bilen på en av de ca 60 lediga platserna som är närmast de gula brevlådorna. Öppnar bakluckan för att ta ut mina varor, då märker jag en tjej som tar kort på min bil!?

    Jag frågar henne vad hon gör och får svaret: Skriver ut böter. Jag svarar – skämtar du? Jag kan flytta bilen. Får som svar att det inte spelar någon roll…

    Vad händer? Man står och packar ut sina varor på postens stora parkering och får parkeringsböter.

    Går surt in till postkontoret då hon i kassan säger, -“Jag vet, de är dumma i huvudet”.

    Sen säger hon att man bara får parkera gratis i de fyra rutorna som är närmast, som just nu blockeras av koner och en lastbil för de lastar av…

    Posten, skärp er! Om någon från DHL läser detta så hör av er med en prislista.

    Skickar ca 30 försändelser om dagen.

    #169048
    Dan
    Deltagare

    Skrev en postanställd i postuniform ut böter till dig? Eller missuppfattar jag?

    #169041
    @nders
    Deltagare

    Nej, det var det inte. Men att Posten företagscenter inte har några parkeringsplatser till sina kunder är vad jag stör mig på. De har en gigantisk parkering som nästan alltid är tom, sen har de 4 gratisplatser som inte är uppmärkta och idag även blockerad av koner och en postlastbil. Känns så där kul att betala pengar för 5 minuters parkering varje dag när man postar när det finns en gigantisk parkering.

    #169037
    Dan
    Deltagare

    Okej, vet inte riktigt om det kvalificerar in Posten till Sveriges sämsta bolag om man ska vara lite objektiv. Tror det mer mäts på pris, kvalitet, ledtider, täckningsgrad, ombudsnät, tjänster och liknande för de flesta.

    Men alla får ju prioritera som de vill. Andra logistikbolag kanske fokuserar hårt på parkeringsplatser, kanske någon borde undersöka.

    Om du funderar över DHL så gissar jag du kör en spårbar tjänst som MyPack, och då kan du ju bara få hämtning gratis av dina paket så är hela parkeringsproblemet löst. Eller sätt dem i ett taxibud, kostar mindre än en p-bot! :)

    #169243
    Dumle
    Deltagare

    Jag tror inte att dina “böter” är något problem:
    Stanna och parkera – Transportstyrelsen

    Du höll väl på med på- eller avlastning av gods och då har du per definition inte parkerat.
    Om du kan bevisa (kanske med Postens inlämningskvitto) att du hanterat gods så har P-bolaget inget case.

    I övrigt håller jag med om att Posten är sämst.

    #169245
    @nders
    Deltagare

    Tack för svar. Jag får kontakta blufföretaget Parkeringstjänst väst AB igen…

    För jag har redan överklagat genom att säga att jag inte har parkerat, då jag står vid bilen med öppet bagage och lastar ut post… Men oseriösa företag följer dock inte lagen :(

    #169248
    Paddan
    Deltagare

    Stämmer att man får lasta ur, så det är bara dåligt av dom att försöks luras.
    Posten kan skyllas för mycket men här verkar parkeringsbolaget hittat ett ställe att omoraliskt utnyttja.

    #169331
    Dr. Rolex
    Deltagare

    Även jag kan intyga att man får lasta av och på gods utan att betala.

    Jag “grep” en lapplisa från securitas för senast en vecka sedan då de har satt upp avgifter där jag brukar parkera.

    Han var väldigt trevlig och glad och svarade att han kunde bara svara för Securitas och hans egna vägnar (heter det så?) och han skulle inte ha lappat mig om jag sprang in till Posten med försändelser och sedan kom direkt tillbaka.

    Men nu är det inte securitas som har hand om “parkeringen” (snarare en hög av lera) utan ett annat bolag.

    Jag var nära att få tag på den lapplisan som har hand om just den parkeringen jag använder för några dagar sedan, men han hann rymma.
    Det är SMS-parkering så han lämnar inte ens bilen.

    Men jag håller koll, jag ska ta den f-n (inget ont om lapplisor, de gör sitt jobb men jag blir lika förbannad ändå) för lappar han mig där så får de se till att fixa en ordentlig parkering.

    Kan man kalla vad som helst för parkering och ta avgift i detta land?

    Parkerar bilen på en av de ca 60 lediga platserna som är närmast de gula brevlådorna. Öppnar bakluckan för att ta ut mina varor, då märker jag en tjej som tar kort på min bil!?


    EDIT: Jag tycker att det låter lite underligt, du menar alltså att hon gav dig böter innan du har lämnat ditt fordon, alltså gått därifrån?
    Jag brukar alltid ställa mig direkt vid ingången och fråga personalen som brukar finnas där om det är OK att jag står där medan jag lämnar in mina försändelser och det har aldrig varit några problem för mig.

    Det känns som att det fattas något i den här berättelsen, det var inte så att du parkerade bakom “staketet”? För det är andra företag som äger dem parkeringarna.

    I annat fall så hade jag tagit upp detta med Posten.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.