Plus Forum E-handelsforumet Logistik Sena leveranser innan Halloween?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100844
    Prix
    Deltagare

    Jag är frustrerad! Har en del beställningar från medlemmar på forumet och vänner som skickades i måndags (alla beställningar som inkom efter 16:00 i fredags). Allt lämnades in cirka 18:30 på Postens företagscenter i måndags.

    Posten Varubrev (1-klass) är tjänsten jag betalt för. Två av mina vänner som beställde och vars försändelser skickades i måndags tillsammans med forummedlemmars och andra kunders paket berättade att de idag (onsdag) blivit föraviserade via SMS om att försändelse är på väg och troligtvis delas ut i morgon. Dessa två försändelser skickades inom Malmö.

    Jag blir enormt frustrerad, vill kunna leverera snabbt och passar på att be om ursäkt om någon från forumets leverans blivit sen. Valt att inte gå ut med mejl till samtliga kunder eftersom det är lite oklart om det rör försändelser i hela landet, försändelser bara från i måndags, etc…

    Samtidigt vill jag gärna veta om det är fler som råkat ut för förseningar så här innan Halloween? Har Posten blivit överraskade över att det blivit en ökning av försändelser? Bör man i sådana här lägen informera alla eventuellt berörda kunder? Min uppfattning är att det är irriterande med massor av mejl om saker som man kanske inte påverkats av. Är det mer generellt som vi snöstorm innan jul och lastbilar har svårt att ta sig fram är det skillnad.

    #169279
    Lastbryggan
    Deltagare

    Jag har också upplevt mer mejl och samtal om förseningar igår och idag.

    Allt måste vara Joel och Jeff’s fel som har lagt beslag på alla postens resurser denna veckan.
    Nu tycker jag allt att Partykungen kan dela med sig lite till oss andra också
    …:cool:

    #169280
    Prix
    Deltagare

    @Lastbryggan 70898 wrote:

    Jag har också upplevt mer mejl och samtal om förseningar igår och idag.

    Allt måste vara Joel och Jeff’s fel som har lagt beslag på alla postens resurser denna veckan.
    Nu tycker jag allt att Partykungen kan dela med sig lite till oss andra också
    …:cool:

    Då är man inte ensam om det.

    Har också gått i de tankarna om att Joel och Jeff lagt beslag och överbelastat Posten. De är för bra helt enkelt ;)

    #169282
    FredrikGust
    Deltagare

    Har fått rapporter om sena varubrev här också. Sådant som skickades i fredags hade ännu igår onsdag inte kommit fram. Sedan brukar det regelbundet ta två dagar för varubrev att ta sig inom Norrbotten då de ska ner och vända i Västerbotten.

    #169274
    Prix
    Deltagare

    Är det bara jag som blir frustrerad på sådant. Har man betalt för att det ska levereras dagen efter så ska det också göra det. Speciell fall kan jag acceptera två dagar. Men när det börjar röra sig om 3-5 dagar är det inte accepterat längre. Då levereras det enligt Ekonomis standard och då ska det vara billigare. Även om det inte rör sig om några astronomiska summor i skillnad så handlar det om en principsak.

    #169275
    Thomas THL
    Deltagare

    Lite info om min beställning:

    La ordern 2013-10-21 09:52:43 (måndag)
    Fick sms att det var skickat 2013-10-22 20:44 (tisdag)
    Låg i brevlådan igår (onsdag).

    Jag hade inget bråttom så för mig var det inga problem.
    Game of thrones-maraton i helgen…. :)

    #169290
    Prix
    Deltagare

    @Thomas THL 70903 wrote:

    Lite info om min beställning:

    La ordern 2013-10-21 09:52:43 (måndag)
    Fick sms att det var skickat 2013-10-22 20:44 (tisdag)
    Låg i brevlådan igår (onsdag).

    Jag hade inget bråttom så för mig var det inga problem.
    Game of thrones-maraton i helgen…. :)

    Då går det snabbare till dig än inom samma stad :)

    Du har verkligen något bra att se fram emot, jag är själv helt beroende av serien.

    #169293
    Joel
    Deltagare

    Jag tror snarare det är ett lokalt problem i södra Sverige isåfall, för här (i Gävle) är kapaciteten god ;)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.