Plus Forum E-handelsforumet Logistik Konstig fråga: Hur använda andra halvan av etiketter?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101137
    Fru Bad
    Deltagare

    Ja det är min fråga. :D

    Jag har pacsoft, och fått en liten hög med etiketter. På samma A4papper är det plats för två etiketter.
    Nu har jag arbetat mig igennom de, men inte andra halvan…. Försökte göra en serieutskrift, men kom bara en och en. (möjligens för att den ene var varubrev, andra mypac?)

    Hur får jag skrivaren/pacsoft att skriva ut på andra halvan??

    Om ni förstår min fråga, hehe!

    #171267
    Henke
    Deltagare

    Lagrar du alla utskrifter först och sedan skriver ut alla på samma gång så ska båda etiketterna användas. Minns inte om det är någon begränsning som gör att det bara är samma transportprodukt som skrivs ut på samma.

    #171269
    Fru Bad
    Deltagare

    Ska testas! Eller kollas upp… Trodde jag gjorde det. Men möjligt jag gör fel.

    Tack för svar!

    #171280
    DavidWigg
    Deltagare

    Har du ändrat i inställningarna i Pacsoft när du har använt dubbeletikett?

    För att fylla båda måste du skriva ut minst två samtidigt under lagrade.

    Ändra sedan i Inställningar-Utskriftshantering.

    Om du har skrivit ut en sida på etiketterna så tror jag inte att det fungerar att använda dem igen.

    #171274
    JohanK
    Deltagare

    @DavidWigg 73223 wrote:

    Har du ändrat i inställningarna i Pacsoft när du har använt dubbeletikett?

    För att fylla båda måste du skriva ut minst två samtidigt under lagrade.

    Ändra sedan i Inställningar-Utskriftshantering.

    Om du har skrivit ut en sida på etiketterna så tror jag inte att det fungerar att använda dem igen.

    Vi använder 3 delad etikett till dhl. Det borde funka med posten också?

    Den kan man använda om det bara är 1-2 etiketter kvar på arket utan problem.

    /Johan

    #171009
    GregerA
    Deltagare

    Om det inte ändrats på senare tid så matar Unifaun/Pacsoft alltid ut ett nytt ark när transportprodukten byts. Skickar du ett MyPack och ett Företagspaket så blir det två ark.

    Vi körde också med ark via laserskrivaren i början, och det blev väldigt mycket spill. Men nu har vi gått över till Zebra.

    Det finns en anledning till att riktiga ehandlare använder Zebra … ;)

    #171292
    jp2
    Deltagare

    Jag vänder på pappret och sätter in dem åt andra hållet i skrivaren för att skriva ut på andra etiketten…
    Jag kollade genom inställningarna i pacsoft men nu orkar jag inte med det mer, det fungerar så här också.

    #171300
    Fru Bad
    Deltagare

    GregerA: Ja ja jaaaaa….. när butiken blir stor och stärk! ;)

    jp2: mina är tyvärr delat nederst, men jag använde de överblivna till att göra vanliga etikketter med logo på! *spara spara*

    #171302
    Pysselgumman
    Deltagare

    @GregerA 73236 wrote:

    Det finns en anledning till att riktiga ehandlare använder Zebra … ;)

    Haha jaa en zebra står högst upp på önskelistan hos mig. Först då kvalar man väl in i e-handlargänget på riktigt, just nu är man bara nån slags wannabe :)

    #171320
    Staffan
    Deltagare

    Hej,

    Lagrar man sändningar i Pacsoft Online och sedan skriver ut dessa från Lagrad utskrift-valet, så kommer den att försöka fylla etiketterna på 2xSTE på A4, oberoende av transportprodukt eller kombinationer av dessa (fram till för ca 3 år sedan kunde den inte matcha olika transportprodukter på samma sida).

    Om lagrad utskrift inte kan användas och man har många en-kollisändningar, så är en etikettskrivare bästa valet. Det finns även en 1xSTE utan kvittensdel (som ju numera funkar för Posten) på A5 för laserskrivare. Den har vi ännu inte marknadsfört, men finns om du hör av dig till Unifauns support. Den etiketten ger mindre spill, men förutsätter att du använder transportval som inte kräver kvittensdelen (idag alla Postens utom några specialtjänster) och att din laserskrivare kan mata A5 lika bra som A4.

    Bästa hälsningar
    /Staffan

    Kontaktinformation till Unifaun

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.