Plus Forum E-handelsforumet Logistik Schenker PrivPak vs DHL Servicepoint

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101161
    karfo
    Deltagare

    Så. Jag står lite i valet och kvalet. Jag har kört med Schenker några månader då jag precis startat min webshop. Skickat ungefär 80+ försändelser med dem och det har funkat kanonbra. Snabba leveranser också, de flesta är framme dagen efter, vissa paket 2 dagar.

    Då jag också har pluskontot så har jag ju bra priser hos DHL. Det skulle bli billigare för mig att köra med dem. Men jag tänker också på servicegraden mot kunder.

    Hur blir leveranstiden med DHL? Vad upplever ni som har det?

    Har ni andra synpunkter får ni jättegärna skriva här.

    MVH Fredrik

    #171470
    Parvelito
    Deltagare

    Jag upplever inte DHL som sämre än Schenker generellt sett. Som så ofta handlar det om ombuden på plats och hur de är placerade, vilka öppettider de har och hur de sköter sig.

    #171471
    karfo
    Deltagare

    Tack för svaret Parvelito

    Tillhandahåller DHL (inte fått mitt kundnummer än men priserna.) ett TA system utan kostnad eller kör man det genom memnon som med Schenker?

    #171473
    BjornAndersson
    Deltagare

    Vi använder DHL Servicepoint och är väldigt nöjd. Inte alls många klagomål bland kunder heller. Leveranstiderna till vissa mindre orter kan dock vara lite längre men det tror jag är samma med Schenkers lösning.

    #171474
    argit
    Deltagare

    I många fall är det samma ombud för Schenker och DHL Servicepoint, det är vad jag har upplevt i alla fall.

    Förövrigt så har jag upplevt snabbare leveranser med DHL Servicepoint till skillnad från Schenker.

    #171475
    bslask
    Deltagare

    @karfo 73468 wrote:

    Tillhandahåller DHL (inte fått mitt kundnummer än men priserna.) ett TA system utan kostnad eller kör man det genom memnon som med Schenker?

    Ja du bokar via Memnon, eller DHL Multishipping som det också heter, kostnadsfritt.

    Jag är extremt nöjd med DHL, mycket sällan klagomål och på 3 år och många tusen paket så är antalet reklamationer lätträknade (då har jag iofs ganska tåliga produkter) Har man ojämnt flöde dvs enstaka paket någon dag och flera andra så är det även en fördel att upphämtningen är kostnadsfri.

    Det som kommer avgöra för mig framöver blir nog vem som blir först med att erbjuda en skandinavisk Serviecpoint lösning till rimligt pris så man på allvar kan satsa på Finland & Danmark, idag saknar jag en sådan lösning =(

    #171479
    karfo
    Deltagare

    Kul att höra era synpunkter.

    Kommer definitivt gå över till DHL efter detta då jag har 2 paket vissa dagar och 5 andra.

    Tack så mycket!

    #172852
    alxv
    Deltagare

    Jag har mest använt Schenker Privpak till mina kunder. Men det har blivit ett problem att de inte har efterkrav eller tillåter tyngre paket än 10 kg. Har någon här lyckats förhandla till sig lägre priser med bussgods? Tycker de var förvånansvärt dyra…

    Vilka är fördelarna med DHL? Jag har inte ens övervägt DHL…

    Jag vill kunna skicka med returfraktsedel eftersom jag står för returfrakten (jag hyr ut) och önskar dessutom kunna skicka ca 15 kg samt erbjuda postförskott/efterkrav


    http://www.hyrstolsoverdrag.se
    Hyr stolsöverdrag till bröllop och fest. 26 kr per helg. Fri frakt & retur!

    #172869
    david71
    Deltagare

    @alxv 75097 wrote:

    Jag har mest använt Schenker Privpak till mina kunder. Men det har blivit ett problem att de inte har efterkrav eller tillåter tyngre paket än 10 kg. Har någon här lyckats förhandla till sig lägre priser med bussgods? Tycker de var förvånansvärt dyra…

    Vilka är fördelarna med DHL? Jag har inte ens övervägt DHL…

    Jag vill kunna skicka med returfraktsedel eftersom jag står för returfrakten (jag hyr ut) och önskar dessutom kunna skicka ca 15 kg samt erbjuda postförskott/efterkrav


    http://www.hyrstolsoverdrag.se
    Hyr stolsöverdrag till bröllop och fest. 26 kr per helg. Fri frakt & retur!

    Jag har Schenker och skickar ofta med efterkrav och det fungerar finfint! Returfraktsedel att skicka med skrivs alltid ut tillsammans med ordinarie fraktsedel. Skickar upp till 20 kg.

    #173434
    karfo
    Deltagare

    Ska man ha fri retur så är nog Schenker bäst men inte billigast.

    Bussgods går fetbort enligt mig, närmaste utlämningsställe är 4 mil bort för mig. Sen känns det ju bara lite “b” med bussgods. (min personliga åsikt).

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.