Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hur får man vettiga fraktpriser?

Etiketter: , , ,

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101448
    BautaWitch
    Deltagare

    Hej! Jag driver en framgångsrik handarbetsblogg, BautaWitch.se och är nu i startgroparna för att erbjuda mina läsare att köpa garn och relaterade produkter. Mina försändelser kommer att väga mellan 250 gr – 2 kg och kan packas i postorderpåsar.
    Efter att ha läst massor av trådar i detta forum tycks ett medlemsskap hos Pluskontot vara det bästa sättet för mig att få ner fraktavgifter. Är det bara DHL som de samarbetar med? Finns motsvarande för Posten?

    Är det någon som är medlem där redan som kan informera om hur priset i så fall skulle ligga på, är försändelsen spårbar, lämnar man in paketen på en servicepoint och levereras försändelsen till kundens dörr eller hämtar de i sin tur ut den på sin servicepoint?

    Tack för att ni finns och hjälper nybörjare som jag! :)

    #173139
    DavidWigg
    Deltagare

    Nu har jag ingen erfarenhet av Pluskonton. Nu berättar du inte hur dina paket kommer att se ut rent storleksmässigt. Det är många som börjar med att skicka postorderpåsar med vanliga frimärken, sedan när man ser att verksamheten växer och det finns en efterfrågan, ja då kan man tänka på att teckna olika avtal.

    Ibland behöver man inte krångla till det, kör igång så snart du kan istället :)

    #173140
    FredrikGust
    Deltagare

    Om paketen hamnar inom det blir skrymmande med frimärken är det många som använder Postens varubrev. Där skickar man smidigt försändelser upp till 2 kg med högsta mått längd + bredd + höjd på 90 cm. Nackdelen är att de måste lämnas in på ett specifikt företagscenter som på många håll har begränsade öppettider.

    Många använder under uppstarten Postens tjänst Skicka lätt. Den dras förvisso med driftstörningar regelbundet, men där kan man skicka ett paket för 43 kr exklusive moms på upp till 1 kg.

    För små och lätta paket kommer DHL via Pluskontot inte vara jättebilligt. Så snart man passerar 2 kg eller har paket som inte ryms inom vad som kan skickas som brev via Posten är det bra kostar det snabbt mer än både frimärken och Skicka lätt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.