Plus Forum E-handelsforumet Logistik Dyrare frimärken from 1april (ej skämt)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 37 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101449
    bslask
    Deltagare

    Portot höjs från första april – DN.SE

    Blir även lite nya viktgränser att hålla reda på för oss som skickar lättare saker per brev.

    #173143
    Parvelito
    Deltagare

    Det var ju lite tråkigt att inte Posten var beredda och har lagt upp nya portotabeller och viktgränser, eller ens lagt ett pressmeddelande på sin hemsida när nyheten nu publicerades.

    #173148
    Piratessan
    Deltagare

    Eller hur Parvelito, jag satt precis i 5 min och letade på Postens hemsida och trodde att det var jag som var dum!

    Men bortsett från det tycker jag det låter positivt med den nya viktgränsen på 50g.

    #173152
    AugustEriksson
    Deltagare

    Hittar ingen information angående detta, påverkas de högre viktgränserna också? Eller ger två frimärken fortfarande samma viktgräns?

    #173153
    Tina
    Medlem

    @AugustEriksson 75450 wrote:

    Hittar ingen information angående detta, påverkas de högre viktgränserna också? Eller ger två frimärken fortfarande samma viktgräns?

    De andra gränserna verkar vara oförändrade.
    Posten höjer portot och ändrar viktindelningen – Ehandel.se

    #173156
    Tian
    Medlem

    Då kan man ju passa på att investera lite i valörlösa 1:a klass frimärken innan prishöjningen!

    #173164
    Exylex
    Deltagare

    Intressant. Undrar vad dom nya portopriserna för avtalskunder blir, för dom lär ju ändras också. Har en hel del försändelser mellan 20-50gram, så även om alla ordrar som inte är mellan 20-50gram blir lite dyrare så blir det nog ändå lite billigare för min del.

    #173187
    webfumedia
    Medlem

    Med varubrev så blev allt dyrare från 1 april. Den enda vinsten är brev som skickas mellan 20 – 50g, allt annat är höjning.

    #173189
    Jeffen
    Deltagare

    Varubrev upp till 1 kilo får en prisökning på 9-11%. Riktigt trist.

    “De nya ändringarna sägs i praktiken innebära “en kraftig prissänkning” för den genomsnittliga försändelsen (från 12 kronor till 7 kronor).”

    Förmodligen har de flesta bara satt på ett frimärke oavsett om det legat ett eller två papper i kuvertet. Så Posten sänker inte några priser, de tar bara bort en stor felkälla.

    #173193
    Joel
    Deltagare

    @Jeffen 75497 wrote:

    Varubrev upp till 1 kilo får en prisökning på 9-11%. Riktigt trist.

    “De nya ändringarna sägs i praktiken innebära “en kraftig prissänkning” för den genomsnittliga försändelsen (från 12 kronor till 7 kronor).”

    Förmodligen har de flesta bara satt på ett frimärke oavsett om det legat ett eller två papper i kuvertet. Så Posten sänker inte några priser, de tar bara bort en stor felkälla.

    Har jag tolkat det rätt att priset för sändning (fler än 100 kolli) inte höjs något?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 37 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.