|
|||
|
|||
![]()
Portot höjs från första april - DN.SE
Blir även lite nya viktgränser att hålla reda på för oss som skickar lättare saker per brev.
|
||||
|
||||
![]()
Det var ju lite tråkigt att inte Posten var beredda och har lagt upp nya portotabeller och viktgränser, eller ens lagt ett pressmeddelande på sin hemsida när nyheten nu publicerades.
|
|
||||
|
||||
![]()
Eller hur Parvelito, jag satt precis i 5 min och letade på Postens hemsida och trodde att det var jag som var dum!
Men bortsett från det tycker jag det låter positivt med den nya viktgränsen på 50g.
|
|||
|
|||
![]()
Hittar ingen information angående detta, påverkas de högre viktgränserna också? Eller ger två frimärken fortfarande samma viktgräns?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Posten höjer portot och ändrar viktindelningen - Ehandel.se |
|
||||
|
||||
![]()
Då kan man ju passa på att investera lite i valörlösa 1:a klass frimärken innan prishöjningen!
|
|||
|
|||
![]()
Intressant. Undrar vad dom nya portopriserna för avtalskunder blir, för dom lär ju ändras också. Har en hel del försändelser mellan 20-50gram, så även om alla ordrar som inte är mellan 20-50gram blir lite dyrare så blir det nog ändå lite billigare för min del.
|
|
||||
|
||||
![]()
Med varubrev så blev allt dyrare från 1 april. Den enda vinsten är brev som skickas mellan 20 - 50g, allt annat är höjning.
|
|||
|
|||
![]()
Varubrev upp till 1 kilo får en prisökning på 9-11%. Riktigt trist.
"De nya ändringarna sägs i praktiken innebära "en kraftig prissänkning" för den genomsnittliga försändelsen (från 12 kronor till 7 kronor)." Förmodligen har de flesta bara satt på ett frimärke oavsett om det legat ett eller två papper i kuvertet. Så Posten sänker inte några priser, de tar bara bort en stor felkälla. |
Annons |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|