Plus Forum E-handelsforumet Logistik Pris för 3pl lösning

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101527
    Mr.Sulu
    Deltagare

    Hej!

    Jag tänker importera kläder för försäljning via webben över hela norden.
    Tänkte höra mig för vad en 3pl lösning kostar, mellan tumen och pekfingret.
    Det rör sig om 250 unika artiklar. Om man bryter ner det till parametrar såsom inleverans av pall, lagerhållning av ca 5 – 10 ppl, orderhantering, plock och och pack, samt returhantering. Är det någon som har en aning om vad det här kan kosta och som kanske har något företag att rekomendera.

    #173529
    kristoffer.gus
    Deltagare

    Prissättningsstrategin varierar en del hos olika 3pl, vissa har en fast hanteringssavgift för varje utskickad order och sedan bara vidarebefordrar kostnaderna från fraktbolaget, medan andra bakar in allt i ett pris beroende på vikt. Priserna varierar så klart mycket, så det är nog bara att begära in offerter. Men som en mycket grov uppskattning skulle jag säga följande innan du har några volymer:

    55 kr per pall i lagerhyra
    55 kr i hantering för returer
    300 kr/h för hantering av inkommande gods

    Fraktkostnaderna beror ju sedan så klart om vill skicka spårbart och vilken vikt dina försändelser har. Men att t.ex. skicka ett Schenker Privpak, spårbart, kan kosta ca 75 kr inkl 3pl:s hanteringskostnader.

    Jag använder själv Elogistik i Götene och är nöjd med dem. När du väljer, så se till att du väljer någon som huvudsakligen arbetar med mindre webbshopar.

    #173531
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kostnad per packat paket brukar ligga på 18-35 kronor. Pall 50-100 kronor. Ca 25-35 kronor per hyllmeter (lageryta). Men när det gäller kläder (om det nu ska hänga) så kommer det säkert kosta minst 100 kronor per meter yta. Men får kläderna plats på hylla så är det ca 25-35 kronor per hyllmeter.

    Finns många 3PL, men få bra……

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.