Plus Forum E-handelsforumet Logistik Var köpa emballage?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101660
    jgg
    Deltagare

    Jag letar efter bättre emballage än det jag använder i dagsläget, men har svårt att hitta en lämplig leverantör. Någon som har ett tips?

    Jag är ute efter små förpackningar (t.ex 170×120-brev) i lätt kartong. De svenska leverantörer jag kollat på nätet (packoplock, rajapack) har relativt smalt utbud och höga priser. På simply-envelopes.co.uk fanns det många lämpliga produkter till låga priser, men man kan inte lägga beställningar till en svensk leveransadress på den brittiska siten. Då måste man gå via deras svenska site, där priset av någon anledning ligger 300% högre för samma produkt trots att den skickas från samma lager i England. Frakten debiteras separat, så det är inte den som spökar.

    Jag har hittat ett par andra internationella firmor med bra utbud och pris, men som inte skickar till Sverige.

    Var köper ni emballage? Kanske finns det bra svenska leverantörer som inte ligger på nätet? Eller någon utländsk leverantör som skickar till Sverige? Tacksam för förslag.

    #174220
    Parvelito
    Deltagare

    Kolla Integrated Labels, Padded Envelopes & Mail Packaging – Priory Direct som skickar till Sverige. Och ja, till och med bubbelpåsar som det är rätt hög konkurrens på är de runt 50% billigare på.

    #174221
    jgg
    Deltagare

    Tackar, det såg intressant ut!

    #174238
    Gillberg
    Deltagare

    Här köper vi allt tycker dom håller bra priser på kartonger iaf och väldigt snabb leverans.
    Arox’s Office Supplies

    #174240
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    glöm inte att vid volym är boxon och packoplock som du nämner mer än villiga att förhandla priset också

    #174386
    Oscar Troedson
    Deltagare

    Vi köper från Kina, betydligt billigare. Priserna för kartong med logga motsvarar ungefär vad du behöver betala för kartong utan logga i Sverige

    #174414
    bslask
    Deltagare

    Ungefär vilka kvantiteter på kartong från Kina pratar vi om för att få ett vettigt pris?
    100? 1000? 10 000?

    #174420
    BjornAndersson
    Deltagare

    Kolla med http://www.kilaforsemballage.se där handlar vi kartonger i specialmått.

    #174428
    Oscar Troedson
    Deltagare

    @Bslask, för 1 000 får du ett vettigt pris!

    Oscar

    #174443
    Peleee
    Deltagare

    @Oscar Troedson 76992 wrote:

    @Bslask, för 1 000 får du ett vettigt pris!

    Oscar

    Har ni någon bra kontakt man kan använda i Kina för direkt beställning? Vart i kontakt med några men oftast krävs det volym på minst 30.000 stk + att då allt måste fraktas i en container vilket blir relativt kostsamt i slutändan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.