Plus Forum E-handelsforumet Logistik Varubrev posten

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101746
    Kirtapmla
    Deltagare

    Hej,

    Har en till fråga. Vi ska börja skicka väldigt lätta varubrev som väger mindre än 150g som måste gå att spåras. Vad är ert förslag till för tjänst? Enligt posten måste varubrev väga minst 150g för att man ska kunna använda sig utav deras tjänst.

    #174583
    jonathanb
    Deltagare

    @Kirtapmla 77211 wrote:

    Hej,

    Har en till fråga. Vi ska börja skicka väldigt lätta varubrev som väger mindre än 150g som måste gå att spåras. Vad är ert förslag till för tjänst? Enligt posten måste varubrev väga minst 150g för att man ska kunna använda sig utav deras tjänst.

    Det går att skicka lättare brev än 150g som varubrev så länge du anger 150g eller mer när du registrerar dem. Anledningen till kravet på 150g är såvitt jag förstått att alltför lätta varubrev ramlar av sorteringsmaskinen. Vi har dock skickat varubrev ner till 100g utan problem.

    Billigaste alternativ:
    Posten Skicka Lätt 43kr
    DHL Servicepoint med gruppavtal 45-50kr inkl tillägg
    Schenker privatpaket 44kr
    Posten REK brev från 46kr

    Skicka Lätt ligger nere för jämnan och har inte legkrav vid utlämning. Med DHL ingår hämtning i priset. DHL har legkrav men tillåter att annan person än mottagaren hämtar ut paketet.

    #174584
    DavidWigg
    Deltagare

    @Kirtapmla 77211 wrote:

    Hej,

    Har en till fråga. Vi ska börja skicka väldigt lätta varubrev som väger mindre än 150g som måste gå att spåras. Vad är ert förslag till för tjänst? Enligt posten måste varubrev väga minst 150g för att man ska kunna använda sig utav deras tjänst.

    Det ska gå bra att ringa en säljare och sedan skicka över ett paket till dem så provkör säljaren det som varubrev i maskinerna. Så fick jag göra när vi var osäker då vikten hamnade under 150g.

    #174586
    blazern
    Deltagare

    Jag fick hem ett Varubrev häromdagen, det kändes väldigt lätt så jag vägde det, 50 gram och det kom ju fram utan problem…

    #174587
    Kirtapmla
    Deltagare

    Hmm..får ta och prata med säljare på posten.
    Våra två lättaste varubrev väger 60g respektive 77g. Vi skickar det i C6 kuvert. Vet inte om man ska försöka fylla ut kuverten med ytterligare 50-60g. Om man inte skickar fler varor eller reklam vad skulle man då kunna fylla ut med som väger en del men inte tar för stor plats? :)

    #174589
    blazern
    Deltagare

    Papper av nåt slag, vi slänger i lite stötdämpande material ibland

    #174604
    Vulcanoboy
    Medlem

    Brukar använda Jiffy påsar och det har alltid funkat.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.