Plus Forum E-handelsforumet Logistik Fedexpaket som levereras av Posten

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102097
    wanderoo
    Deltagare

    Måste skriva av mig lite. Får en hel del paket skickade med Fedex och på orten jag bor levereras dessa av Posten. Har tidigare alltid kunnat ringa till Postnord när jag sett att paketet kommit till postcentralen via Fedex hemsida och hämtat det själv och på så sätt sparat en dag.

    Men idag gick det inte! Enligt Postnords kundtjänst begick de tjänstefel om de kontaktade postcentralen och bad dem lägga undan paketet åt mig. Hur det har kunnat gå att göra så sedan i mars i år när jag började ta emot paket kunde de inte svara på, inte var det ett nytt påfund heller då det enligt dem varit så i många år. Postnord hänvisar till Fedex som i sin tur hänvisar till Postnord. Herregud!

    Det hela kulmineras dock när jag ber om personens namn som jag pratar med för att kunna skriva ner det. Då slänger hon helt sonika på luren! Vad är det för beteende?!

    När jag ringer upp igen och ber att få prata med avdelningschefen får jag självklart inte göra det utan personen ska återkomma till mig. Får väll se hur det blir med den saken.

    Det sägs att vi går emot ett tjänstesamhälle, där service är en stor del i det. Men det märks tyvärr inte alltid…

    #176292
    Jeff
    Deltagare

    Du får se det som ett plus att dem gjort en speciallösning åt dig tidigare. Att kräva att dem gör speciallösningar för att snabba på leveranser är inget man kan räkna med. Det är förmodligen något som skapar mycket extrajobb när enstaka paket rutinmässigt ska skötas på annat sätt än uppsatta rutiner.

    Är det viktigt för dig med en snabbare leverans får ni nog byta leveransmetod och helt enkelt betala för en snabbare tjänst med 1 dags kortare ledtid.

    #176300
    Ekraft
    Deltagare

    Det är troligen så att det gått åt allt mer resurser vid “postcentralen” för att sortera bort paket och lämna ut dem, att det till sist blev ohållbart. Postnord rationaliserar hela tiden, och ett bra sätt att nå målen är att alla gör precis vad det är tänkt att de skall göra, och inget annat.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.