Plus Forum E-handelsforumet Logistik Frakt till Danmark

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94858
    StuffBay
    Deltagare

    Jag kom över en liten prislista från Posten och undrar om detta verkligen kan stämma ( hade för mig att det var dyrare),

    skrmavbild20100901kl002.png

    #113724
    GregerA
    Deltagare

    Det beror på vilken tjänst det är. Jag skulle tro att det priset är för MyPack. Postpaket Utrikes är dyrare.

    #113727
    Parvelito
    Deltagare

    Det där ser ut som avtalspriser som någon fått för att de skickar en del till Danmark, och ja, de är fullt rimliga om man skickar ett antal tusen kolli till Danmark. (Det borde inte vara dyrare för ett företag beläget från Stockholm och söderut att skicka till Danmark än inom Sverige med tanke på att det är samma bolag och avstånden till Danmark och inom Danmark är små).

    #113736
    GregerA
    Deltagare

    Det finns ju ingen officiell prislista på MyPack, men den som finns hos Lessmore ser ut just så där + att man får hela 5% rabatt.

    Så en storkund skulle nog kunna förhandla ända upp till 7% :rolleyes:

    #113737
    Parvelito
    Deltagare

    OK, på den tiden jag var anställd hade vi ett liknande pris för företagspaket till Danmark.

    #113738
    Kocken
    Deltagare

    Ser ut som standarpriser på Mypack, vi har lägre pris i vårt avtal och skickar långt i från tusen paket dit.
    @Parvelito 9391 wrote:

    Det där ser ut som avtalspriser som någon fått för att de skickar en del till Danmark

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.