Plus Forum E-handelsforumet Logistik Servicepoint inlämning via DHL multishipping

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94692
    jockesoft
    Deltagare

    Har precis fått igång DHL och vi försöker via deras sida http://www.dhlmultishipping.se/ boka så att vi kan lämna in paketet på ett servicepoint för att få iväg paketet redan idag.

    När vi lagt in adresser och dyl så får vi upp att det är försent idag att boka hämtning, är det någon som vet hur man kan välja att lämna in på servicecenter och hur man gör i DHLs bokningssystem?

    Vi ringde DHL men de kunde inte riktigt svara heller, personen som vet är givetvis på semester :(

    Mvh
    Jocke

    #112246
    Parvelito
    Deltagare

    Välj hämtning i morgon, skriv ett meddelande att det lämnas in av er på Servicepoint direkt och kör ut fraktdokument och kvittenslista. Ring gärna åkeriet som har hand om hämtningarna hos er så att de inte står där i morgon. Åk sedan till servicepointen och lämna in det där.

    Ni bör vara lite kompis med dem på Servicepointen, för de får inte betalt för att ta emot era paket. Risken är dessutom rätt så stor att det redan har hämtats hos dem för idag.

    #112247
    jockesoft
    Deltagare

    Perfekt, tack så mycket, vi kollar upp detta.

    Mvh
    Jocke

    #112250
    GregerA
    Deltagare

    Man kan alltid lämna dem på närmaste DHL-terminal, men det finns nog inte så många i Asmundtorp … ;) … Helsingborg blir det nog i så fall. Förmodligen kan du lämna fram till 18:00 i så fall.

    Det fungerar ungefär likadant hos Posten. Det går ju inte heller att lämna in brev o paket hos deras ombud om man är fakturakund. Då måste man till ett företagscenter eller en terminal.

    #112252
    obbe
    Deltagare

    Samma besked jag fick.

    Du kan ej lämna in på servicepoint.
    Det är terminal eller upp hämtning.

    Då jag bor i HBG och jätte närma terminal. De stänger 19. Så du kan lämna in till kl19.

    Supporten hjälpte mig att lägga upp alla våra sändnings möjligheter dubbelt men när jag bokar dom skickas ingen bokning till dhl. Men allt funkar ändå.

    Super smidigt

    #112254
    jockesoft
    Deltagare

    Jepp vi fick besked att upphämtning ingår i priset och inte inlämning till servicepoint, så då får de väl svänga förbi och hämta upp några småpaket hemma hos oss istället för att de hämtar allt på ett ställe :)

    Tyvärr är det lite långt att köra till terminalen, finns som skrivet ovan inte så jättemånga terminaler här i Asmundtorp ;)

    Tack för era svar.

    Mvh
    Jocke

    #112258
    Tomas
    Deltagare

    @obbe 7744 wrote:

    Supporten hjälpte mig att lägga upp alla våra sändnings möjligheter dubbelt men när jag bokar dom skickas ingen bokning till dhl. Men allt funkar ändå.

    Super smidigt

    Kan du alltså välja att boka eller bara skriva ut och lämna in själv?
    Jag är tvungen att klicka boka/skriv ut och försöka komma ihåg att skriva meddelande under hämtningsinstruktioner om jag inte vill ha hämtning och lämnar in själv. Vore smidigt att ha en funktion med bara skriv ut för egen inlämning. Bokas måste de i vilket fall, men inte boka hämtning. Hm, blev luddigt det där. Du lämnar kanske alltid in paketen då du har nära till terminalen?

    #112263
    Parvelito
    Deltagare

    @jockesoft 7746 wrote:

    Jepp vi fick besked att upphämtning ingår i priset och inte inlämning till servicepoint, så då får de väl svänga förbi och hämta upp några småpaket hemma hos oss istället för att de hämtar allt på ett ställe :)

    Tyvärr är det lite långt att köra till terminalen, finns som skrivet ovan inte så jättemånga terminaler här i Asmundtorp ;)

    Har ni ingen terminal i Landskrona på rätt sida om stan?

    Hursom, när ni kommit in i det hela så brukar det vara möjligt att man kommer överens med de som hämtar att dina saker alltid ligger i den där lådan som står på din farstubro, eller står på bordet innanför den olåsta förrådsdörren etc.

    #112264
    obbe
    Deltagare

    @Tomas 7750 wrote:

    Kan du alltså välja att boka eller bara skriva ut och lämna in själv?
    Jag är tvungen att klicka boka/skriv ut och försöka komma ihåg att skriva meddelande under hämtningsinstruktioner om jag inte vill ha hämtning och lämnar in själv. Vore smidigt att ha en funktion med bara skriv ut för egen inlämning. Bokas måste de i vilket fall, men inte boka hämtning. Hm, blev luddigt det där. Du lämnar kanske alltid in paketen då du har nära till terminalen?

    Ja det stämmer kan välja själv. Gjorde samma som du först.
    Har dubbla i val listan tex service point ej upphämtning. Går igenom alla steg som vanligt. Men systemet skickar ej ut en upphämtning, men resten som behöves. Kör in och lämnar det på terminal.

    Jag ringde in till support för programmet. Han la upp allt dubbelt åt mig.

    Gäller bara att tänka på att välja rätt från början.
    Jag bor typ några min ifrån Terminal. Så jag har lämnat in 1855 som senast.

    #113808
    Joel
    Deltagare

    Någon som vet om det går att få en snygg länk till servicepointpaket att ge kunder för tracking direkt via webbshoppen?

    Exempelvis som hos Posten: Länk

    /Joel

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.