Plus Forum E-handelsforumet Logistik Transportetiketter med färg

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102756
    Ekraft
    Deltagare

    Jag är ute med ett väldigt speciellt projekt och letar efter transportetiketter som är färgade, alltså inte vita. Helst skall de vara rosa och i storlek 102x76mm.

    Någon som har sett, kan göra?

    #178640
    Dan
    Deltagare

    Gissar att de ska vara termotransfer?

    Den blir nog lite klurig om man inte ska köpa många, inget jag sett. Vanliga etiketter som är rosa löser alla tryckerier, men gissar det inte är så enkelt :)

    #178643
    Ekraft
    Deltagare

    Helst termotransfer för Zebra, ja.

    Enligt Posten behöver inte etiketterna vara vita, men det skall vara tydlig kontrast och den får inte vara mönstrad.

    De måste ju kanske inte vara rosafärgade, men något annat än det tråkiga svart/vita hade passat bra på den här produkten.

    #178660
    GregerA
    Deltagare

    Termotransfer (TT) är nog inte lika klurigt som Direkttermo (DT). Jag tror många tryckerier skulle kunna hitta en lämplig papperssort som funkar för Termotransfer.

    #178878
    PENO-CB97
    Deltagare

    Det skall inte vara några problem att få vilken färg du önskar. Gå till ditt etikett-tryckeri och be om en etikett med MC-primecoat yta + den färg/nyans som du önskar i PMS skalan och be dem infärga med UV-Flexofärg och överlackera med Transferlack. då biter Thermotransferbandet bra och konstrasten blir som den skall. Du kanske måste beställa ett antal tusen etiketter eller ta kostnaden för att blanda färg/starta tryckpressen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.