Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Affiliatemarknadsföring i Sverige

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103455
    smastrom1
    Deltagare

    Hej på er!
    Jag har ju under de senaste 2 åren jobbat från England med att starta upp varumärken och hemsidor i Sverige (främst inom sportkost och kosttillskott). Som Country Manager har det varit mitt jobb att lansera den nya hemsidan, etablera varumärke, sociala kanaler osv.

    Något jag dock har börjat fundera mer på är det här med affiliates. Här i UK är det ett väldigt stort fokus på affiliates, och jag har förväntats driva försäljning genom svenska publishers. Det är mycket möjligt att jag har missat ett trick, men hittills är det väldigt få av de svenska affiliates vi har arbetat med som faktiskt har genererat trafik och försäljning. Åtminstone åt oss som “okänt” och nytt varumärke på den svenska marknaden.

    Vad är er syn på just affiliatemarknadsföring för små/start-up företag?
    Är affiliates en av era huvudkanaler för trafik och försäljning? Om ja, dela gärna med er avvad för typ av aktivitet som har fungerat för er! :)

    #181769
    B2C-B2B
    Deltagare

    Vi anlitar AdRecords affiliatenätverk som fungerar för oss, de är kopplade till prisjämförelsesajt också, ingår.

    Har provat Double.net. Inget alls sålt på 8 månader så de åkte ut.

    Det verkar fungera dåligt i Sverige. Har företaget en månadsavgift som utgår vare sig det blir försäljning eller inte så skall man fundera om det är värt att testa.

    Start up testar enklast med AdWords om produkterna säljer.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.