Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Facebook-annons, välja urval

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103597
    pkorkala
    Deltagare

    Hej alla e-handlare!

    Jag är rätt nu inom e-handeln (har dock kört tidigare), och häromdagen var det första gången jag provade att annonsera lite via facebook.

    Jag har kört urvalet baserat på bostadsort, eftersom de artiklarna jag säljer är geografibaserade (kartor i form av affischer).

    Nu till min fråga – går det att basera urval på att fb-användarna är med i en specifik grupp på fb?

    Fråga två (som eg. hör till en annan forumdel), nu skickar jag med Brev Skicka lätt (kostar 53 kr) och betalar med kort (på nätet) för varje försändelse. Blir det samma pris om jag ansöker om kredit/faktura på PostNord eller blir det dyrare?

    Tack på förhand!

    #181703
    Krus
    Deltagare

    Godmorgon!

    Kul att du börjat annonsera på Facebook!

    Nu till min fråga – går det att basera urval på att fb-användarna är med i en specifik grupp på fb? Nej tyvärr så går det inte att göra längre.

    Lycka till med vidare annonsering!

    #181707
    pkorkala
    Deltagare

    @Krus 87273 wrote:

    Godmorgon!

    Kul att du börjat annonsera på Facebook!

    Nu till min fråga – går det att basera urval på att fb-användarna är med i en specifik grupp på fb? Nej tyvärr så går det inte att göra längre.

    Lycka till med vidare annonsering!

    Hej Krus!

    Tack för svaret! tyvärr var det som jag misstänkte då, för jag letade som en tok bland alla inställningar… Ja, ja, det är bara att köra vidare och testa olika annonser. :)

    Tack igen!

    /Peter

    #181805
    keinanen
    Deltagare

    Jo, det går!
    Alltså, du kan ju lägga till intressen, fortfarande. De har bara dolt det så bra med annat ord. Under “Detaljerad målgrupp” kan du lägga till intressen, bara söka efter ord som kanske passar just din verksamhet och se om du kan få träff.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.