Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hur marknadsför ni eran e-butik förutom Google Shopping?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103672
    zj212
    Deltagare

    Hej!

    Jag är intresserad av att starta e-handel. Har dock problem med att välja plattform. Jag har koll på Shopify och har använt det men det märks att det är väldigt anpassat mot den Nordamerikanska marknaden. Har tittat på Textalk och det verkar helt okej. Speciellt med tanke på att Klarna ingår utan en månads eller startavgift. Nackdelen är att de inte har Google Shopping.

    Det gör det väldigt svårt att marknadsföra butiken känner jag(?). Halva vår plan är att använda Google Shopping. Jag har inte så bra koll på den svenska marknaden så ni får gärna informera mig om vilka marknadsföringsplattformer som används här, och är bra, förutom Google Shopping?

    Stort tack för er hjälp!

    #181996
    Kocken
    Deltagare

    De finns lösningar som gör att du kan köra Google shopping med Textalk till exempel denna: http://www.bananflode.se/
    Om du promt vill ha Textalk rekommenderar jag att läsa “Inlägg från besökare” på deras Facebooksida innan ni tar beslutet. https://www.facebook.com/textalkwebshop/

    #181997
    Magnus Brath
    Deltagare

    SEO, PPC och Email är oftast de vägar som ger bäst intäkter per spenderad krona.

    Finns leverantörer som klarar Google shopping där ute som inte är varken textalk eller shopify. Använder själv Kodmyran och har inga problem alls med annonserna.

    #182000
    zj212
    Deltagare

    Tack för tipsen!

    Anledningen till att vi tittar på Shopify alternativt Textalk är dem stora prisskillnaderna. Exempelvis verkar Kodmyran väldigt bra men deras billigaste paket är definitivt inte hållbart prismässigt för någon som är helt ny på den svenska e-handelsmarknaden. Jag förstår att billigt är dyrt, oftast. Men 1595 kr/månad vs 300kr/månad är för stor skillnad känns det som.

    #182003
    Kocken
    Deltagare

    Står och faller din affärsidé med 15500 kronor i kostnader per år tycker jag du ska tänka om.
    Om du växer lite kommer du ändå att vara tvungen att byta plattform inom ett par år.
    Bättre att lägga lite pengar på en bra plattform från början.

    @zj212 87639 wrote:

    Tack för tipsen!

    Anledningen till att vi tittar på Shopify alternativt Textalk är dem stora prisskillnaderna. Exempelvis verkar Kodmyran väldigt bra men deras billigaste paket är definitivt inte hållbart prismässigt för någon som är helt ny på den svenska e-handelsmarknaden. Jag förstår att billigt är dyrt, oftast. Men 1595 kr/månad vs 300kr/månad är för stor skillnad känns det som.

    #182004
    Magnus Brath
    Deltagare

    Det kan vara värt att titta på open source, t ex woocommerce. Om du har mycket tid men lite pengar kan det vara en lösning, särskilt om du inte har jättemånga produkter.

    Det kommer krävas en del pillande och lite programmeringskunskaper kan vara bra att ha i bagaget men det går att lösa ändå, med mer tid.

    #182119
    Samos
    Deltagare

    Jag har haft min shop i ca 3 månader. Jag har endast jobbat med sökoptimering och haft lite tur med en del produkter, här om dagen när jag nådde 3% i konverteringsgrad började jag betala för väldigt riktade adwords annonser. Så nu väntar jag på enorma orderskördar ;)skämt åsido. När jag bemästrat adwords skulle jag gärna vilja jobba med olika typer av reklamblad jag skickar med i paketen. Men då ska vi ha mycket mer kunder och där är vi inte ännu…

    #182977
    Loyalwriter
    Deltagare

    Hej,
    Verkar som att du fick bra råd i denna tråd, jag skulle vilja lägga till ett eget litet tips:
    Se till att produkterna i butiken har riktigt bra beskrivningar, inte för korta, och att de faktiskt ger något. Jag menar den typ av produktbeskrivningar som stimulerar besökaren till att göra något på sajten samtidigt som de ger bra information om produkten, information som inte finns på andra sajter som säljer samma produkter.
    Om du applicerar detta tips så kommer din sajt att få mer “kött” och då är det troligare att den klättrar till bättre positioner i Googles sökresultat vilket kan leda till fler besökare, dag efter dag, helt gratis ;-)

    MVH,
    Rebecca

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.