Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Konvertering ny butik?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103880
    Franky
    Deltagare

    Hallå! Generellt brukar det talas om en procents konvertering som ett slags “mellan tummen och pekfingret” värde. Jag har en nyöppnad butik och har tidigare kört Facebook annonser och nu Google. Jag får klick, folk är inne i affären en stund och tittar runt men ingen köper något. Hur länge är det rimligt att annonsera innan man ser någon effekt för en ny butik? Vänligen Nils

    #182824
    Stefan72
    Deltagare

    intressant sortiment men kundgruppen som sådan måste vara otroligt liten och det kan ju ta flera år innan man nått ut till alla som är intresserad av sånt där…..Det brukar betyda att man startar som hobby och har det där på sidan om. Ska man leva på det under tiden man hittar kunder så kanske det blir svårare………..

    #182826
    Dan
    Deltagare

    Hur många besökare har du?

    1% som nystartad är högt räknat skulle jag säga, men också svårt avgöra då man ofta ej håller 100 besök om dagen utan avbrott och då blir statistikens tillförlitlighet väldigt låg.

    #182827
    Franky
    Deltagare

    Jag har legat runt 100 besökare de senaste dagarna men jag har i och för sig kört annonsering mindre än en vecka.

    #182897
    Epics
    Deltagare

    Intressant sortiment, jag skulle kunna tänka mig handla, fortsätt med din marknadsföring så ska du nog se att det ger resultat, eventuellt synas på forum för liksidiga? något överlevnadsforum eller jägarforum (tänker på dina knivar) ?

    #182899

    Hej,

    Helt klart ett intressant sortiment. Vilka är dina optimala målgrupper?

    Något som är bevisat att fungera mycket bra för att öka konverteringen är att arbeta med många professionella bilder så att kunderna får en riktigt bra känsla över produkten innan köpet. Gärna i sin rätta miljö. Jag ser dessutom stor potential i att vässa copyn. Därefter finns klassikerna; Fri frakt, present vid köp.

    Med vänlig hälsning
    Marcus

    Solid Kommunikation

    #182903
    meijer
    Deltagare

    Som tidigare talare, grymt intressant sortiment. Jag har ett biorum eller en man cave som min fru säger och till det blir man ju sugen på flertalet av dina produkter.

    Jag tror att en stor målgrupp för dig skulle kunna finns på forum om hembio som ex http://www.minhembio.com. Du kanske kan annonsera där?

    MVH

    Magnus

    #182930
    FredrikGust
    Deltagare

    Konverteringsgrad är något man måste titta på över tid också. Det finns ofta en period från det att kunden börjar fundera på att göra ett inköp tills kunden återkommer och sedan gör ett köp. När butiken varit igång en tid kommer detta att jämna ut sig och då rullar det ju på med både de som köper och de som planerar inför ett kommande köp.

    Annonsering i kanaler som inbjuder till köp kan ge en högre konverteringsgrad än annonsering som erbjuder till att man förkovrar i ett produktsortiment. Jämför t.ex. ett lägga ut en länk här på ehandel.se så blir det antagligen många klick med många sidvisningar för att du har en intressant butik, men mest troligt inte så många köp. Hade du i stället haft produktannonser via en merförsäljningskanal som man besöker i att handla hade du antagligen haft fler köp från besökare via den kanalen.

    Min gissning är att köp kommer, men att du behöver rikta dina annonser till rätt målgrupp. Det gör man genom att lägga en del tid på att analysera vad som ger effekt och fortsätta jobba på det viset med t.ex. sökord hos google.

    När man precis börjat släppa in kunder i butiken vill man ju ha resultat direkt, men jag skulle gissa att du får göra cykler om i alla fall några veckor för att du ska få mätbara resultat som ger effekt. Gissar att den typ av produkter du säljer också kan ta en stund från det att man sett dem till inköp.

    Som Dan skriver är det inte ovanligt att en nystartad butik som är okänd ligger på en bra bit under 1% konverteringsgrad. När man sedan uppnår de faktorer som gör att man får fler köp så kan det stiga.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.