Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-07, 09:14
vicken vicken är inte uppkopplad
Ny medlem
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) ingen

Reg.datum: sep 2010
vicken is on a distinguished road
Smile Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;)

Lessnade på att affiliatenätverken blundar för att det läggs beställningar via deras annonsörer och som sedan returneras eller annulleras. Så jag byggde en tjänst för att hålla reda på detta automatisk, slängde även in att det kontrollerar om man betalar dubbelt dvs till flera affiliates,samt lite annat smått och gott.
Är det någon som vill prova?
Ingen tekniker behövs, tar typ 5 min att skapa konto sen fixar tjänsten resten.
Här ligger testversionen: www.affiliatecanceller.com och den är givetvis gratis att använda och inget kort behövs för att registrera.
Svara med citat
Annons

Gammal 2017-08-07, 13:36
Jonny Elofssons avatar
Jonny Elofsson Jonny Elofsson är inte uppkopplad
Nyfödd
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Ingen
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Adrecord AB
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) @elofsson

Reg.datum: jun 2011
Jonny Elofsson is on a distinguished road
Standard

Du borde ha möjlighet att avslå ej fullföljda ordrar (returer, reklamationer, bedrägerier etc). Antingen att det görs manuellt av dig innan fakturering eller att man tittar på en automatiserad lösning om det är större volymer. Mig veterligen fungerar det så hos de flesta affiliatenätverk så jag blir lite konfunderad då du skriver nätverk i plural.
Gammal 2017-08-07, 21:47
vicken vicken är inte uppkopplad
Ny medlem
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) ingen

Reg.datum: sep 2010
vicken is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonny Elofsson Visa inlägg
Du borde ha möjlighet att avslå ej fullföljda ordrar (returer, reklamationer, bedrägerier etc). Antingen att det görs manuellt av dig innan fakturering eller att man tittar på en automatiserad lösning om det är större volymer. Mig veterligen fungerar det så hos de flesta affiliatenätverk så jag blir lite konfunderad då du skriver nätverk i plural.
Det stämmer som du säger. Jag kan göra det manuellt , nu gör denna tjänst det automatiskt dvs kollar vilka beställningar som t.ex blivit annullerade men som ett affiliatenätverk vill debitera mig för.

Jag visste inte att ni tillhandahöll automatiserade tjänster för det. Oavsett så är det typ det www.affiliatecanceller.com men utan att man behöver bygga en koppling mot ett api eller motsvarande.

Jag visste inte att ni erbjöd detta, bra att ni gör det!
Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 08:19
Jonny Elofssons avatar
Jonny Elofsson Jonny Elofsson är inte uppkopplad
Nyfödd
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Ingen
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Adrecord AB
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) @elofsson

Reg.datum: jun 2011
Jonny Elofsson is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vicken Visa inlägg
Det stämmer som du säger. Jag kan göra det manuellt , nu gör denna tjänst det automatiskt dvs kollar vilka beställningar som t.ex blivit annullerade men som ett affiliatenätverk vill debitera mig för.

Jag visste inte att ni tillhandahöll automatiserade tjänster för det. Oavsett så är det typ det www.affiliatecanceller.com men utan att man behöver bygga en koppling mot ett api eller motsvarande.

Jag visste inte att ni erbjöd detta, bra att ni gör det!
Tack för klargörande. Då kan jag inte få det till att nätverken "blundar". Ett nätverk kan omöjligt veta om en order är t.ex. en retur. Det var det jag reagerade på. Som annonsör i nätverket får man antingen hantera det manuellt eller ta fram en automatiserad lösning för det tillsammans med nätverket.
Gammal 2017-08-12, 17:46
B2C-B2B B2C-B2B är inte uppkopplad
Nyfödd
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) World Wide
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Gert Strand AB

Reg.datum: jun 2016
B2C-B2B is on a distinguished road
Standard

Bättre då med en affiliate plugin i butiken och sätta en rimlig minimisumma på utbetalning än anlita affiliatenätverk som närmast samtliga tar en månadsavgift vare sig de säljer eller inte. Man får ofta bättre affiliates också, som vill ha ett program som varar år efter år, på affiliatenätverken lämnar uppdragsgivare hela tiden för det blir för dyrt.
Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 08:56
Hambursweden Hambursweden är inte uppkopplad
Ny medlem
Behöver feedback på affiliatecanceller.com , ett måste för alla som har ehandel ;) Viasat

Reg.datum: aug 2017
Hambursweden is on a distinguished road
Standard

Snygg sida. Kommer det alltid att vara gratis?

Mvh
Orhan --> har också en ny sida jag skulle vilja få feedback till www.hjulonline.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är