Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Pineberry vs Brath

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104502
    folke123
    Deltagare

    Hej,

    Vi går i tankarna på att köpa in lite Adwords hjälp och har väl framförallt snöat in oss på Pineberry eller Brath.

    Har ni här några tankar på någon av dessa och vilken skulle ni rekommendera?

    En liten separat fråga vi har är om vi istället för Adwords hjälp skulle hyra in någon av dessa till SEO först? Eller om man bör börja med Adwords?

    (I framtiden kan även Facebook ads och Bing ads vara relevanta)

    #184616
    Signe
    Deltagare

    Jag skulle rekommendera en kontakt med Noga

    #184619

    Hej,

    Om ni vill ha hjälp med SEO och Adwords så skulle jag rekommendera SEO först då SEM kan vara kostsamt till en början. Jobbar ni upp er SEO en del så har ni redan vunnit lite där ifrån. beroende såklart vilka sökfraser osv ni kommer använda er utav.

    Sedan så bygger ni även på en bra grund för er webbplats. Vilket bara är positivt sen när ni skall jobba med SEM och sätta specifika landningssidor med mera.

    Jag vill varken rekommendera den ena eller den andra. Jag känner till båda företagen och har kontakt med dem båda också. Ring och kolla efter vad ni anser att ni vill ha.

    #184623
    Jonas.L
    Deltagare

    Adwords erbjude gratis support och genomgång/optimering för inte länge sen. Osäker om erbjudandet står kvar dock.

    #184630
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Båda företagen är bra, och kan sin sak.

    Nu vet jag inte hur dit företag fungerar eller vilken situation du är i men själv skulle jag nog börja med adwords först så att du får upp försäljningen och för intäkter snabbare eftersom seo tar tid. Men jag skulle parallellt börja med opageåtgärder på seo från dag ett. När du känner att du har koll på det och lite intäkter skulle jag köra seo hos någon av dem.

    #184681
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Mitt tips är att kontakta båda företagen och ta in offerter och deras rapport om genomgången dom gjort till dig med deras tips och ideér.

    #184682
    BjornAndersson
    Deltagare

    Säger samma som alla andra. Både Brath och Pineberry är riktigt duktiga och seriösa bolag.

    Gå på magkänslan och vilket bolag du klickar med, viktigt med den personliga kontakten i dom här frågorna

    #184685
    starta-blogg.se
    Deltagare

    Håller med om att ni bör skaffa er schyssta positioner i det organiska söket innan ni börjar med SEM. Annars får ni betala dyrt för den betalda trafiken. Satsa SEO i 12 månader till att börja med och öka sucessivt upp SEM under perioden på det som ni rankar på. Men det kan säkert båda företagen hjälpa er med på ett utmärkt sätt.

    #184990
    Carly L
    Deltagare

    Prissättningen i AdWords är ju dynamisk, den tittar bla. på relevans och landing page quality, och om de två inte är perfekta, får man ett lägre quality score och får betala ett högre pris.
    Därför skulle jag rekommendera att börja med SEO, för att försäkra er om att sidan är bra, för att få ett bra quality score, och sedan därefter börja med AdWords.
    AdWords är ju en snabb men inte långsiktigt lösning, medan SEO tar lite tid, men är v’ldigt långsiktig, så det handlar ju också om era egna mål.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.