Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Problem med priser i google merchant center

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104622
    Wiebke B
    Deltagare

    I min produktfeed överförs alla priser som är över 1.000 kr fel, dvs en produkt som kostar 1.490 kr i min butik kostar 1,49 kr i google merchant center.

    Google supporten sa bara att det löser sig om man ändra valuta till SEK i alla google konton, men det hade jag redan gjord och problemet finns kvar. Har någon haft samma problem och hittade en lösning?

    Jag använder WP product feed manager (WordPress). Här är länken till feed: https://www.hangmatta-och-mer.se/wp-content/uploads/wppfm-feeds/Google_mar_2018.xml som visar priser så här: 1.490 SEK

    #185103
    gvh
    Deltagare

    Jag borde inte svara eftersom jag inget vet om vare sig Google merchant center eller WP Product feed, men för den matematiskt intresserade framstår det som att Google redovisar priset korrekt.

    Därför gissar jag på formatval för inmatningen, utan tusenavskiljare.

    (Usa är jobbiga som blandar ihop . och , och dessutom kan dom inte räkna till en miljard :) )

    #185104
    Nicklas
    Deltagare

    Om du stänger av punkt som tusendels avgränsare i Woocommerce fungerar det då?

    #185128
    Wiebke B
    Deltagare

    Ja, det fungerade (utan punkt). Tack så mycket för hjälpen! :-)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.