Rabatt med facebook connect - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-19, 09:18
simp simp är inte uppkopplad
Novis
Rabatt med facebook connect www.simp.se

Reg.datum: okt 2010
simp is on a distinguished road
Standard Rabatt med facebook connect

Har byggt en ganska aggressiv applikation på min hemsida som jag precis lagt upp.

Det bygger på att man kan få rabatt i kassan genom att tipsa sina vänner på facebook. Tipsar man 5 vänner får man 5% tipsar man 20 vänner 20% rabatt.

Vad tror ni om upplägget?

Ni kan testa på den här adressen:
Yerba.se - Störst på Yerba Mate - Facebook connect

Det går att testa utan att skicka, du behöver bara lägga något i kassan och logga in med ditt facebook konto.

Något jag ska ändra eller göra annorlunda? feedback önskas

Mvh Simon
Svara med citat
Annons

Gammal 2010-11-19, 09:23
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Rabatt med facebook connect tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Rabatt med facebook connect Kodmyran AB
Rabatt med facebook connect @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Rabatt med facebook connect
Standard

innebär det att 100 tipsade vänner ger produkten gratis? :-)

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 09:34
Parvelitos avatar
Parvelito Parvelito är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Rabatt med facebook connect N/A
Rabatt med facebook connect Parvelito AB

Reg.datum: apr 2009
Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard

Det såg ganska omständligt ut. Först måste man ha saker i kundvagnen, sedan måste man gå till er sida på Facebook, och därifrån tjoa på sina vänner... Det kändes inte som någon klockren succé, och jag har svårt att för dig se 20% värde i det.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 09:55
fotofyndets avatar
fotofyndet fotofyndet är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Rabatt med facebook connect fotofyndet.se
Rabatt med facebook connect Fotofyndet Nolema
Rabatt med facebook connect @chhagglund

Reg.datum: nov 2009
fotofyndet will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Jag tyckte att funktionen var häftig och skulle säkert kunna använda mig av den. Om man nu ska handla nåt och går till kassan så tyckte jag inte heller att det var speciellt omständigt.
Gammal 2010-11-19, 10:03
Björn Björn är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Rabatt med facebook connect Bodyguard.nu
Rabatt med facebook connect Zen Network AB
Rabatt med facebook connect @BjornHansson

Reg.datum: feb 2009
Björn is on a distinguished road
Standard

Nice, men är lite skeptisk att ge så mycket tillgång till mitt FB-konto, att ni kan posta på min wall och så, annars riktigt bra idé. Hade dock känts smidigare med att man får en rabatt-kod direkt på facebook när man rekryterat x antal personer.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 10:07
Novis

Standard

Kanske värdet på dom tipsen som skickas ut inte är värt dom 20% man ger bort?

Har ingen erfarenhet av detta. Testa igår applikationen och skicka tipset till 500 vänner på fb. Några blev sura för att jag spamma. Då kanske det är negativ publicitet...

Man vill ju på nått sätt få sin webshop att sprida sig själv :-)
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 10:08
Novis

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Nice, men är lite skeptisk att ge så mycket tillgång till mitt FB-konto, att ni kan posta på min wall och så, annars riktigt bra idé. Hade dock känts smidigare med att man får en rabatt-kod direkt på facebook när man rekryterat x antal personer.

Nu dras ju rabatten direkt i kundvagnen när man är färdig, inget fipplande med koder och koden kommer inte ut till obehöriga.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 10:10
Björn Björn är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Rabatt med facebook connect Bodyguard.nu
Rabatt med facebook connect Zen Network AB
Rabatt med facebook connect @BjornHansson

Reg.datum: feb 2009
Björn is on a distinguished road
Standard

Sant, men det kräver ju en implementering i shoppen. Rabattkoder har de flesta stöd för, och de kan man göra som en engångskod, väljer de då att ge bort koden så har man en ny kund i vilket fall.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 10:17
Tigerns avatar
Tigern Tigern är inte uppkopplad
Flitig Medlem
Rabatt med facebook connect www.lensia.se
Rabatt med facebook connect Venditum Group AB
Rabatt med facebook connect tigern_vxo

Reg.datum: aug 2010
Tigern is on a distinguished road
Standard

Tjena

Ja sådana funktioner är jäkligt intressanta att laborera med. Det finns ännu ingen som gjort något som fått mig att hurra tyvärr och även om din idé är på rätt väg så finns det saker som får mig att tveka...

De flesta är vana vid att applikationer ber att få tillgång till uppgifter och klickar på ok utan att reflektera. I din kommer plötsligt en ny rad upp; POST TO MY WALL
Här förlorar du nog både en och två kunder för detta är nog nytt för många. Jaha ok vad betyder detta? Att Yerba kan skriva saker i min status så alla mina vänner ser det? Hela tiden? Min profil kommer bli en spamm-robot som skickar meddelanden till alla vänner? Nej, detta vågar jag INTE...

Förklara så tydligt du kan vad det innebär så att du inte förlorar din kund där. Dessutom så när du klickar på Don't allow (och det gör du eftersom du inte vågar okeja) så sitter du med en popup som är tom (error?) och du har inte din kundvagn framför dig utan en sida som uppmanar dig att tipsa på facebook. Då är det lätt att kunden går vidare i livet utan att handla.

Sen är det snorviktigt att tekniken funkar. Jag testade faktiskt en liknande funktion hos Oiidesign häromdagen. Det gick snabbt, smidigt, Oii fick sin gratisreklam i min status och jag fick en kod som skulle ge 50:- i rabatt. Jag gick till Oii:s hemsida, la en tröja i korgen och i kassan fyllde jag i min kod... och sen hände...ingenting. Fan, då blir man sur ;-)
Svara med citat
Annons
Gammal 2010-11-19, 20:57
Novis

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tigern Visa inlägg
Tjena

Ja sådana funktioner är jäkligt intressanta att laborera med. Det finns ännu ingen som gjort något som fått mig att hurra tyvärr och även om din idé är på rätt väg så finns det saker som får mig att tveka...

De flesta är vana vid att applikationer ber att få tillgång till uppgifter och klickar på ok utan att reflektera. I din kommer plötsligt en ny rad upp; POST TO MY WALL
Här förlorar du nog både en och två kunder för detta är nog nytt för många. Jaha ok vad betyder detta? Att Yerba kan skriva saker i min status så alla mina vänner ser det? Hela tiden? Min profil kommer bli en spamm-robot som skickar meddelanden till alla vänner? Nej, detta vågar jag INTE...

Förklara så tydligt du kan vad det innebär så att du inte förlorar din kund där. Dessutom så när du klickar på Don't allow (och det gör du eftersom du inte vågar okeja) så sitter du med en popup som är tom (error?) och du har inte din kundvagn framför dig utan en sida som uppmanar dig att tipsa på facebook. Då är det lätt att kunden går vidare i livet utan att handla.

Sen är det snorviktigt att tekniken funkar. Jag testade faktiskt en liknande funktion hos Oiidesign häromdagen. Det gick snabbt, smidigt, Oii fick sin gratisreklam i min status och jag fick en kod som skulle ge 50:- i rabatt. Jag gick till Oii:s hemsida, la en tröja i korgen och i kassan fyllde jag i min kod... och sen hände...ingenting. Fan, då blir man sur ;-)
Japp du har rätt där, tack för synpunkterna!

Vet du nån annan webshop som har liknande upplägg?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är