Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring In-länkar någon?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95385
    Lynx
    Deltagare

    Jag är novis på allt vad SEO heter, men har fått intrycket att relevanta in-länkar kan hjälpa en bit på traven. Att skapa en massa egna länksidor (bloggar) känns lite jobbigt, men däremot funderar jag på om det inte skulle finnas andra med samma syfte och där vi tillsammans skulle kunna dela på jobbet. Tanken är att skapa en intressegrupp där alla håller varsin blogg och producerar relevanta in-länkar till de andra i gruppen.

    Kanske är jag redan nu på djupt vatten, men även om jag vet att ”content counts” så kanske detta kan vara ett uppslag.
    Om du är sugen på att vara med och göra ett försök så lägg ett personligt meddelande till mig så skall jag skicka en mera utförlig beskrivning om hur jag tänkte.

    Och till er som har bra koll på SEO:
    Tar tacksamt emot visdomar. Jag är som sagt nybörjare inom området.

    #117817

    på vilket sätt skulle detta resultera i mindre jobb?

    om du ska vara med och producera inlänkar åt andra så betyder det att du producerar 1 åt någon annan och får 1 tillbaks. arbetsbördan blir exakt lika stor men länken förmodligen sämre eftersom du kan din egna verksamhet bättre än andras?

    om ni istället skulle skapa ett nätverk av sajter som krosslänkar mellan varandra på ett bra sätt så vore det nåt helt annat, men det borde vara ett enmansjobb eftersom alla ändå kommer använda samma sorts sajter/hosting (n.nu / blogga.se osv osv osv) och det pyttelilla du tjänar på att ha andra med på tåget förlorar du på att du inte själv kan styra innehållet helt & hållet för att göra det relevant till din larm-butik.

    det bör tilläggas att det är en fin tanke.

    mina bittra $0.02

    #117818
    Lynx
    Deltagare

    Som sagt – otroligt tacksam för tips och tankar. Har läst en del av dina inlägg tidigare debaser och intrycket att du har koll är intakt :)