Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Sökordsanalys

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95712

    Jag har jättelänge tänkt att försöka skriva ihop något vettigt angående sökordsanalys eftersom det är så otroligt viktigt men inte finns så mycket information om (beror väl på att det är så välbetalt att göra).

    Så, jag tänkte ta en random ehandel och göra ett lite case och förklara vilka steg som kan vara bra att ta för att hitta rätt. Men så slår det mej – det är ju roligare om någon får lite hjälp samtidigt. Så finns det någon här som känner att de inte riktigt har koll på hur de ska välja nyckelord och vill ha lite tips (officiellt, inte i pm) så skriv gärna er webbadress här så ska jag göra mitt allra bästa (och om jag inte lyckas så kommer säkerligen någon mer kunnig att flika in i tråden och berätta varför jag har fel). win – win!

    För att det ska vara av värde måste shoppen har grundläggande seo-möjligheter, typ ändra , </p> <h1> osv. Jag vet inte hur djupt jag ska gå, men jag kanske kommer vilja kolla lite i analytics så om ni inte vågar släppa in mej där så är det hela inte jätteintressant.</h1> <p>

    #120367
    Tomas
    Deltagare

    smartfritid.se ställer gärna upp som skolexempel om du tjatar :rolleyes:

    #120368
    basse1985
    Deltagare

    Jag har en ganska nystartad sida (tre veckor gammal). Ställer gärna upp!

    #120369
    fotofyndet
    Deltagare

    Fotofyndet.se kan ställa upp, även med adwords-konto. :)

    #120370

    Om fotofyndet menar adwords och inte analytics så är det ju såklart en jätterolig grej.

    smartfritid finns det inte så mycket att orda om, ser ut som att du har koll på vilka sökord du ska använda dej av?

    #120373
    fotofyndet
    Deltagare

    @debaser 16880 wrote:

    Om fotofyndet menar adwords och inte analytics så är det ju såklart en jätterolig grej.

    smartfritid finns det inte så mycket att orda om, ser ut som att du har koll på vilka sökord du ska använda dej av?

    Självklart var det analytics jag menade

    #120374
    Richie72
    Deltagare

    butik21.com är gärna med som case och du får självklart kolla analytics och webmaster tools också.

    #120381
    Zabler
    Deltagare

    Om du är intresserad så kan du få kika på Interiora, vore trevligt med en genomlysning på den. Så jag sällar mig till skaran av frivilliga.

    #120425

    SUPPORERPRYLAR.se tar mer än gärna emot hjälp! Ska dock tilläggas att vi inte hunnit med SEO alls ännu, det som finns är det som fanns med i plattformen. Har just skaffat Analytics-konto som jag tänkte koppla, så du kanske ser att hjälp behövs ;) Ställer upp med vad du än behöver!

    Mvh
    Danny

    #120432
    Cornelia
    Deltagare

    Armanos Deli, Armano’s – Deli, Drinks & Wine – Kroatiska delikatesser, ställer mer än gärna upp om det fortfarande är aktuellt!
    Jag har bara precis gjort det enklaste i vår shop som hostas av Textalk. Vi har även ett Analytics konto som du kan få tillgång till :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.