Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nyhetsbrev, vilka är bäst?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 46 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96241
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vi använder oss idag av Apsis men anser att dessa för dyra.

    Kasta gärna upp lite bilder på hur ADMIn ser ut för ert nyhetsbrev.

    Vi har några krav:

    1. Vi vill att det ska vara jättelätt att bygga sitt nyhetsmail, det ska bara vara att “dra modulerna” och kasta in dom vart man vill i sitt nyhetsbrev.

    2. Vi ska enkelt kunna ändra designen.

    3. Det ska vara billigt (billigare än Apsis).

    Vad ska man välja?

    #124715
    Caroline
    Deltagare

    Jag använder Get a newsletter (efter tips här på forumet :)), som är gratis. Tycker det är väldigt enkelt och lättmanövrerat och man kan bygga mallen som man vill. Har ingen möjlighet att “kasta upp” nån bild nu tyvärr men.. :)

    #124717
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Använder man sig av moduler eller?

    Kan man se vilka mail som inte kommit fram osv?

    @Caroline 21764 wrote:

    Jag använder Get a newsletter (efter tips här på forumet :)), som är gratis. Tycker det är väldigt enkelt och lättmanövrerat och man kan bygga mallen som man vill. Har ingen möjlighet att “kasta upp” nån bild nu tyvärr men.. :)

    #124719
    Caroline
    Deltagare

    Ja, man får statistik på vilka som är öppnade och inte, vilket är jättebra. Såg nu att det är gratis upp till 100 st (får alltså börja pröjsa snart :() Nåväl, sen kostar det 79 kr/mån för upp till 10 000 prenumeranter, vad kostar det du har nu?

    När jag startade hade jag lite bråttom så jag slängde mest ihop en enkel mall som jag har använt sedan dess. Är lätt att bara förnya för varje gång. Tror man kan bygga den i princip hur man vill faktiskt. Skulle gärna göra en skärmdump till dig men sitter inte vid min egen dator och har inte lösenordet i huvudet tyvärr..

    Vet ju att fler här använder det så nån annan kanske kan hjälpa dig.

    #124720
    JockeA
    Deltagare

    Jag använder MailChimp. Har bara skickat ut ett utskick, men är extremt nöjd. Man kan se hur många som har öppnat mailet, hur många som har klickat på olika olika länkar, skicka testmail, fixa CSS så att den är 100% inline m.m. Inga mail hamnade i spam-foldern.

    Man kan skicka 12.000 mail per månad och ha 2.000 subscribers gratis – sen har de en pristrappa. De har färdiga mallar och du kan även bygga nyhetsbrev med moduler. Du kan se videoguider på hemsidan där de visar hur du skapar/importerar listor, skapar kampanjer och bygger layouter. Man kan även göra så att nyhetsbreven delas på facebook, fixa arkiv där man kan se äldre utskick och aktivera kommentarer. Finns även en hel del andra funktioner – riktigt grym tjänst!

    Jag skapade dock inte min mall där, utan köpte detta e-mail template på themeforest, där det är enkelt att skapa olika layouter med moduler.

    Första nyhetsbrevet blev så här: Nyhetsbrev – 2011-07-16

    #124730
    Lastbryggan
    Deltagare

    Kasta gärna upp lite bilder på hur ADMIn ser ut för ert nyhetsbrev.

    Så här ser det ut hos mig, men det vet du ju redan :)
    1. Busenkelt i mitt eget system.
    2. Också enkelt
    3. Det bästa av allt, det är gratis. (Efter utvecklingskostnaden)

    Jag kör nyhetsbrevet från en egen server och har något program på min huvudserver (kommer inte ihåg vilket) som portionerar ut nyhetsbrevet i lagom takt för att inte belasta min server maximalt.

    Ungeför 25.000 mejl skickas ut på ca 35-40 minuter varje vecka.
    Senaste nyhetsbrevet. (Klicka inte om du inte vill se porr)
    (Har lite mer info i det “riktiga” mejlet som går ut med kontakt, avanmälan o.s.v. i botten.)

    #124736
    sandstrom
    Deltagare

    Använder också MailChimp och är helt klart nöjd med både enkelheten att skapa egna mallar och den statistik man får.

    Skapa ett konto och kör en test. Kostar inget och tar inte särskilt mycket tid…

    #124743
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Härligt att höra.

    Jag har bara hört mycket gott med Mailshimp från bland annat från sarah Wittborn. Jag litar på Sarah då hon kan E-mail på alla sina tår :). Men jag är ju totalt nollad när det gäller sådan här teknik så det är bra att ni oxå gillar Mailshimp.

    Jag har kollat och ska testregga mig där och testa lite.

    Var det lätt för dig att implantera layouter med moduler till Mailshimp som du köpte av themeforest?

    @JockeA 21770 wrote:

    Jag använder MailChimp. Har bara skickat ut ett utskick, men är extremt nöjd. Man kan se hur många som har öppnat mailet, hur många som har klickat på olika olika länkar, skicka testmail, fixa CSS så att den är 100% inline m.m. Inga mail hamnade i spam-foldern.

    Man kan skicka 12.000 mail per månad och ha 2.000 subscribers gratis – sen har de en pristrappa. De har färdiga mallar och du kan även bygga nyhetsbrev med moduler. Du kan se videoguider på hemsidan där de visar hur du skapar/importerar listor, skapar kampanjer och bygger layouter. Man kan även göra så att nyhetsbreven delas på facebook, fixa arkiv där man kan se äldre utskick och aktivera kommentarer. Finns även en hel del andra funktioner – riktigt grym tjänst!

    Jag skapade dock inte min mall där, utan köpte detta e-mail template på themeforest, där det är enkelt att skapa olika layouter med moduler.

    Första nyhetsbrevet blev så här: Nyhetsbrev – 2011-07-16

    #124744
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jepp Mats, ditt system (hela ditt system och inte bara E-post) är enklare än enklast och det gillar jag:)

    @Lastbryggan 21784 wrote:

    Så här ser det ut hos mig, men det vet du ju redan :)
    1. Busenkelt i mitt eget system.
    2. Också enkelt
    3. Det bästa av allt, det är gratis. (Efter utvecklingskostnaden)

    Jag kör nyhetsbrevet från en egen server och har något program på min huvudserver (kommer inte ihåg vilket) som portionerar ut nyhetsbrevet i lagom takt för att inte belasta min server maximalt.

    Ungeför 25.000 mejl skickas ut på ca 35-40 minuter varje vecka.
    Senaste nyhetsbrevet. (Klicka inte om du inte vill se porr)
    (Har lite mer info i det “riktiga” mejlet som går ut med kontakt, avanmälan o.s.v. i botten.)

    #124745
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Gott att höra fler som gillar Mailshimp.

    Jag ska regga mig och testa en massa.

    @sandström 21791 wrote:

    Använder också MailChimp och är helt klart nöjd med både enkelheten att skapa egna mallar och den statistik man får.

    Skapa ett konto och kör en test. Kostar inget och tar inte särskilt mycket tid…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 46 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.