Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Posten – Reklamfixaren

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96768
    Prix
    Deltagare

    Jag har varit inne på att testa Posten Reklamfixaren. Jag hade då tänkt välja ut x antal postnummer i flertal län och sedan utvärdera både tjänsten och var jag kan tänkas vara populärast.

    När man fyller i uppgifterna på postens hemsida så räknar den ut antalet hushåll i angivet område och ger även ett pris/stycket. Det jag tänker på är hur det fungerar på alla hushåll som har “ingen reklam tack” det är ju en hel del och om man betalar även för dessa lapparna? Eller hur fungerar det? Någon som testat tjänsten och vill utvärdera?

    #129852
    Jimmy Ostrom
    Deltagare
    #129859
    Prix
    Deltagare

    Där va den! Visste tråden fanns men kunde inte hitta den… Men svaret på det här med “inte reklam tack” finns inte med där om man skickar till alla inom ett postnummer, så är det någon som vet?

    #129862
    Parvelito
    Deltagare

    Du betalar för det, det finns ingen statistik på hur många det är som inte vill ha reklam.

    #129872
    Prix
    Deltagare

    Känns lite surt. Av egen erfarenhet så har jag själv delat ut till cirka 5 000 hushåll och grovt uppskattat så har det 40 % som inte ville ha reklam. Det skulle ju innebära att priset nästan blir dubbelt upp.

    #129896
    Marks-Bleeds.se
    Deltagare

    Tror alla utskick via reklamfixaren skickas adresserat till mottagaren. Och då det blir direktreklam (dvs med en adress och direkt riktat till en person) så kommer man runt “ingen reklam tack”-problemet. Dvs reklamen delas ändå ut till dessa.

    #129897
    Parvelito
    Deltagare

    Nej, skall man ha adresserade utskick blir det väsentligt dyrare.

    #129964
    Solsken
    Deltagare

    Tidigare har det varit så att alla brevbärare rapporterar in ett par gånger om året hur många som har skylt för “ej reklam” och de räknas då bort i systemet som posten har för antal hushåll. Ifall detta stämmer fortfarande så betalar du inte för de med skylt uppe. Det kan ju vara viss differens eftersom det inte räknas allt för ofta. Men sen finns det en tjänst som posten har som används för samhällsinformation och liknande som når alla.

    #130096
    Eva-Lotta
    Deltagare

    Hej

    Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.

    Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin

    #130121
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tack för informationen, nu vet vi läget.

    @Eva-Lotta 27708 wrote:

    Hej

    Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.

    Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.