Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring FB Gilla knappen och inga aktiviteter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 41 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96893
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Hej,

    är det någon här på forumet som hade upplevt att när människor klickar på Gilla knappen på Företagets Facebook sida, känns det så att dessa människor/profiler icke existerar i verkligheten?

    Sist har jag lagt ut en annons på FB, människor kommer, klickar på Gilla knappen och inte deltar i någon av diskussionerna eller frågor man ställer. I annonsen stod det också att man kan få ett presentkort om man klickar på Gilla knappen och prenumererar på nyhetsbrevet. Konstigt nog är att besökarna bara klickar på Gilla knappen och inget annat.

    Det hela känns konstigt. Kanske det är bara fel på mig. :-)

    Tack!

    #131317
    precis en san
    Deltagare

    Jag har över 600 gillare på min fb-sida men ytterst få som lämnar kommentarer eller är delaktiga på något annat sätt, brukar vara de “närmast sörjande” som är aktiva.

    #131318
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Det är just det jag säger. Vad är då vitsen med Gilla knappen?! Om man “Gillar” något, man använder det i min värld i alla fall. :-)

    #131324
    Ms. Therese
    Deltagare

    @siaproduktfoto 29068 wrote:

    Det är just det jag säger. Vad är då vitsen med Gilla knappen?! Om man “Gillar” något, man använder det i min värld i alla fall. :-)

    Vi har 1500 “gillare”. Engagemang märks mer och mer men det är ofta inte särskilt mycket, lite beroende på aktivitet såklart. Själv känner jag inte att det viktigaste är att de synligt engagerar sig (vilket dock hade varit roligt) men när det ändå märks att vår info. når dem och i slutänden blir en konvertering så är det helt ok enligt mig.

    #131325
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Varje av oss här har skapat något, i det här fallet en e-butik eller kanske flera. Vi har satsat inte bara pengar men mycket annat i form av tid, krafter, kanske även hälsomässigt och man helt enkelt förväntar sig någon respons. Det behöver inte vara att människor springer på din sajt och köper en massa, men just vad gäller Facebook och alla dessa Gilla markeringar, man vill verkligen få kontakt med människor, man vill höra deras åsikter och idéer eller annat. Just nu känns FB som en “begravningsplats”, man klickar på “Kondolerar” och kommer aldrig tillbaks… Även på begravningen kommer människor fram och säger saker trots att det är inte sant. Förstå mig rätt. :-)

    #131329
    Tigern
    Deltagare

    Tjena Steve

    Tålamod… Du kan inte räkna med att med dina fans ska ta första steget. Du får hjälpa dem på traven lite. Tittar man på dina senaste tio statusuppdateringar så lockar det inte heller till debatt.
    Du har “bara” 57 fans, det behövs nog många fler innan det börjar röra på sig på riktigt och av sig självt.
    Ett relaterat tips är att använda dig av sponsrade händelser, som kan hjälpa din sida att sprida sig när någon gillar eller kommenterar.

    Här är två länkar som är ganska bra och som kanske kan få igång lite mer aktivitet:
    http://www.inches.se/2010/10/hur-aktiverar-du-dina-fans-pa-facebook/

    http://www.socialbusiness.se/marknadsfora-facebook-page-1/
    Notera att det är fyra delar i denna…

    Jag lider själv av att ha en produkt som kanske inte inbjuder till diskussion eller spontana tillrop, men det är bara att kämpa på.

    Lycka till

    #131331
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Hej Stefan, Tack!!! :-)

    Det är det man gör, kämpar vidare. Det är ju bara tankar som man vill dela här med andra.

    Ha en fortsatt god dag!

    #131332
    Ms. Therese
    Deltagare

    @siaproduktfoto 29076 wrote:

    Varje av oss här har skapat något, i det här fallet en e-butik eller kanske flera. Vi har satsat inte bara pengar men mycket annat i form av tid, krafter, kanske även hälsomässigt och man helt enkelt förväntar sig någon respons. Det behöver inte vara att människor springer på din sajt och köper en massa, men just vad gäller Facebook och alla dessa Gilla markeringar, man vill verkligen få kontakt med människor, man vill höra deras åsikter och idéer eller annat. Just nu känns FB som en “begravningsplats”, man klickar på “Kondolerar” och kommer aldrig tillbaks… Även på begravningen kommer människor fram och säger saker trots att det är inte sant. Förstå mig rätt. :-)

    Du verkar ha haft lite dåligt med uppdatering det senaste? Jag tror man bör hålla en kontinuerlig uppdatering för att kunna skapa en relation med personen på andra sidan. Vidare tror jag heller inte riktigt på negativa uppdateringar som ger en dålig klang som t.ex. att ni inte fått någon respons på Skånegrejen. Varför inte lägga upp fler av era grymma foton och fråga vad folk tycker t.ex.

    #131352
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Therese, trevligt att du hittade fram till Siapanorama på Facebook, eftersom det är just där vi inte haft några uppdateringar på lång tid. Det är väl dålig ursäkt men vi har haft fullt upp med det nya projektet Mittverk.se

    Men, om vi tar fallet med våra grymma foton som du har uttryckt dig (Stort Tack!), så är min erfarenhet exakt detsamma. Jag har lagt mycket tid på att uppdatera och lägga nya foton och skrivit till olika bloggar. Resultat = 0. Ingen av alla 85 människor som Gillar oss på FB har på något sätt reagerat. Inga kommentarer till “grymma” foton, inga ris och ros… Det är just därför skrev jag den här inlägget… Det känns att alla dessa “Gilla människor” är fejk.

    #131356
    Ms. Therese
    Deltagare

    @siaproduktfoto 29107 wrote:

    Therese, trevligt att du hittade fram till Siapanorama på Facebook, eftersom det är just där vi inte haft några uppdateringar på lång tid. Det är väl dålig ursäkt men vi har haft fullt upp med det nya projektet Mittverk.se

    Men, om vi tar fallet med våra grymma foton som du har uttryckt dig (Stort Tack!), så är min erfarenhet exakt detsamma. Jag har lagt mycket tid på att uppdatera och lägga nya foton och skrivit till olika bloggar. Resultat = 0. Ingen av alla 85 människor som Gillar oss på FB har på något sätt reagerat. Inga kommentarer till “grymma” foton, inga ris och ros… Det är just därför skrev jag den här inlägget… Det känns att alla dessa “Gilla människor” är fejk.

    Min personliga uppfattning är att fb inte tar så mycket tid (nu har mitt företag inte heller den bästa sidan men ändå ok skulle jag själv vilja påstå) dock engagemang. Så jag vet inte riktigt vad det är du lagt tid på just gällande fb? Som sagt har inte heller vi jättestor aktivitet men det märks helt klart en skillnad mot när vi hade 85 gillare.

    Vad gäller bloggare så är det för mig en helt annan grej. Även där lägger vi tid och pengar OCH får ett bra resultat.

    Vi jobbar ju dock inom två helt olika segment som kanske spelar in..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 41 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.