Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Facebook – skriva länk

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97797

    Hej!
    Jag har problem med det nya utseendet på facebook.
    Innan kunde man göra inlägg och länka utan problem, men nu verkar det som om möjligheten att länka är borttagen (ialla fall på min sida) , där står bara status photo och filmklipp nu.

    Någon som vet var man länkar om man gör inlägg?:confused:

    Likaså när jag skaffade sidan då fick jag ordna en ny privat fbsida för att kunna ha företagssidan, det är väldigt lätt att förväxla dessa.

    Vet ni något lättare sätt eller är det meningen att det ska vara så?

    tack så länge!

    inredningsbutik på nätet

    #141272
    Anton A
    Deltagare

    @ambienceforhome.se 40093 wrote:

    Hej!
    Jag har problem med det nya utseendet på facebook.
    Innan kunde man göra inlägg och länka utan problem, men nu verkar det som om möjligheten att länka är borttagen (ialla fall på min sida) , där står bara status photo och filmklipp nu.

    Någon som vet var man länkar om man gör inlägg?:confused:

    Likaså när jag skaffade sidan då fick jag ordna en ny privat fbsida för att kunna ha företagssidan, det är väldigt lätt att förväxla dessa.

    Vet ni något lättare sätt eller är det meningen att det ska vara så?

    tack så länge!

    inredningsbutik på nätet

    Det är bara att skriva länken (inkl. [url]http://www[/url] – för att vara på den säkra sidan), vänta ett par sekunder tills du ser att Facebook “hittar” länken och sedan publicera :)

    #141273
    Tian
    Medlem

    Om du skriver länken direkt i inlägget, blir det inte automatiskt en länkbild nedanför då?…

    #141275
    Anton A
    Deltagare

    @ambienceforhome.se 40093 wrote:

    Hej!
    Jag har problem med det nya utseendet på facebook.
    Innan kunde man göra inlägg och länka utan problem, men nu verkar det som om möjligheten att länka är borttagen (ialla fall på min sida) , där står bara status photo och filmklipp nu.

    Någon som vet var man länkar om man gör inlägg?:confused:

    Likaså när jag skaffade sidan då fick jag ordna en ny privat fbsida för att kunna ha företagssidan, det är väldigt lätt att förväxla dessa.

    Vet ni något lättare sätt eller är det meningen att det ska vara så?

    tack så länge!

    inredningsbutik på nätet

    Vad menar du med att du fick ordna en ny privat sida? Hade du inte en sedan innan?
    Vilka är lätta att förväxla?

    #141276
    Anton A
    Deltagare

    @Tian 40095 wrote:

    Om du skriver länken direkt i inlägget, blir det inte automatiskt en länkbild nedanför då?…

    Så ska det fungera. Ibland fungerar det inte dock pga. diverse okända anledningar.

    #141277

    @skinza.se 40094 wrote:

    Det är bara att skriva länken (inkl. [url]http://www[/url] – för att vara på den säkra sidan), vänta ett par sekunder tills du ser att Facebook “hittar” länken och sedan publicera :)

    Då ska jag prova nu:)

    Som sagt innan var där ju en “knapp” som hette länk.
    :)

    #141278
    Anton A
    Deltagare

    @ambienceforhome.se 40099 wrote:

    Då ska jag prova nu:)

    Som sagt innan var där ju en “knapp” som hette länk.
    :)

    Gör det :)

    Lätt att missa om man inte är daglig Facebookanvändare ;)

    #141279

    Jo jag hade en privat sida innan med en annan emailadress, och när jag skaffade företagssidan med den emailadressen så fick jag skapa ett nytt konto. :)
    Vi var flera personer som försökte på ett vettigt sätt att skapa sidan men det var inte lätt:)
    I alla fall på min företagsfb så får man hela tiden växla mellan mitt namn och företagets sida, “glömmer” man det så blir inläggen i mitt namn istället för företagets namn:)

    Kanske bara jag som har problem med fb.;)

    #141280
    Anton A
    Deltagare

    @ambienceforhome.se 40101 wrote:

    Jo jag hade en privat sida innan med en annan emailadress, och när jag skaffade företagssidan med den emailadressen så fick jag skapa ett nytt konto. :)
    Vi var flera personer som försökte på ett vettigt sätt att skapa sidan men det var inte lätt:)
    I alla fall på min företagsfb så får man hela tiden växla mellan mitt namn och företagets sida, “glömmer” man det så blir inläggen i mitt namn istället för företagets namn:)

    Kanske bara jag som har problem med fb.;)

    Gör så att alla ni är administratörer. Då ska det komma direkt i företagets namn utan att du behöver byta över till sidan. :)

    Hantera –> Redigera sidan –> Hantera administratörer –> Skriv in namnen på de ni vill ha som admins :)

    #141281

    Jag har gjort ovanstående nu men har inte postat inlägget på fb:( det blir ingen länk när jag skriver länkadressen under bilden. Vet inte varför?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.