|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
||||
|
||||
![]()
Det görs i princip inga sökningar alls där, gissar att det är tänkt mer som lite av ett internskämt för branschfolk.
|
|
|||
|
|||
![]()
Låter rimligt. Så är det säkert.
|
||||
|
||||
![]()
Lagt till andra ställen att diskutera SEO. Tipsa gärna om fler.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har strukturerat om posten och förhoppningsvis gjort den något mer lätt att tyda för nybörjaren. Är tacksam för all feedback här.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Trevligt forum! Tänkte jag skulle komplettera listan ovan med bra SEO-guider och verktyg. SEO-bloggar (engelska) Backlinko.com Ahrefs.com/blog SEO-bloggar (svenska) CashDigital.se Verktyg Screaming Frog Vilka är era favorit bloggar och verktyg som man inte klarar sig utan? Min egen nybörjarguide om sökmotoroptimering hittar ni här. |
|
|||
|
|||
![]()
ahrefs fungerar definitivt bäst för mig
|
||||
|
||||
![]()
Många gillar Ahrefs, vi har det i poolen av verktyg vi använder också men jag har alltid föredragit Majestic och Sistrix. Vad är fördelarna för dig med Ahrefs?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag använder också primärt ahrefs för mina SEO-kunder.
Testat en del andra avancerade SEO-vertyg då jag intialt inte blev så såld på ahrefs som många tycks bli men slutade med att jag efter ett varv runt solen landade där ändå. ![]() Annars, då detta är ett forum för e-handlare så är min personliga åsikt att verktyg likt ahrefs, majestic, sem-rush m.fl. är "för komplexa" för den lilla/medelstora e-handeln att ratta runt i själv. Jag tycker det primära när man ska börja själv någon form av SEO-arbete för sin e-handel är att iaf få koll på sökvolymer och hur ens viktiga sökord rankar. Så man helt enkelt kan ta beslut själv om man ska skriva mer text & se över övrig onsite för kategori "X" eller "Y". Där brukar jag rekommendera wincher vars "lightprodukt" i jämförelse med övriga visar just detta och som kostar typ 100:- i månaden utan bindningstid. (Och om det funkar, här tydligen med 90% rabatt första månaden för den som vill testa) ![]() Easy SEO Tool to Track Your Google Positions - Wincher.com Tycker det är ofta man springer på folk som frågar om de gör rätt saker SEO-mässigt men sen när man ställer motfrågan vilket verktyg de använder för att kolla effekten av arbetet så blir dom vita i ansiktet. ![]() Så dagens tips, är man en liten, mellanstor e-handlare utan massa interna eller externa SEO-resurser - koppla som minimum på ett enklare verktyg för spårning av era organiska positioner. Finns säkert en hel uppsjö av andra, liknande billiga rankingverktyg utöver denna och de som nämns i början av tråden men tycker definitivt det kan adderas till den tidigare listan. |
Annons |
![]() |
Taggar |
seo |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|