Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hur skall vi optimera vår sida för bla google? www.skyltab.se

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94259
    bolets
    Deltagare

    Vi är ganska nya på det här med webshop. Vi tycker vår sida är snygg och enkel men vad kan vi ändra föra att optimera den för sökmotorerna?

    Vänligen kom med konstruktiva tips!

    Mvh Martin Skyltab- När ditt företag vill synas, ebutiken.nu

    #108505
    MnM
    Deltagare

    Hej!

    Det finns massor guider på nätet om SEO(search engine optimization) som det heter när man optimerar sidor för sökmotorer ex. google, tyvärr kan man kanske vara lite begränsad beroende på vilken plattform man använder till sin butik, vad man kan ändra på osv. ex, sidtitel, meta-taggar.

    lycka till!

    #108511
    Magnus
    Deltagare

    Mer länkar med relevant innehåll är alltid bra.
    Du fick ju en värdefull länk här :)

    Apropå affischer vilken affisch skulle de rekommendera till min logotype.
    Den är ju ganska långsmal.
    Tanken är att jag ska göra youtube-filmer då tänkte jag ha en affisch i bakgrunden.
    Exempel se här: YouTube – Reflexskärm med 5 stycken reflektorer
    Tanken är att jag ska göra flera enkla filmer med hjälp av en enkel videokamera.

    #108538
    bolets
    Deltagare

    Magnus/ vi kan skräddarsy en affisch till dig. Gå in på shoppen och ring mig så fixar vi iordning nått passande.

    Mvh Martin Skyltab- När ditt företag vill synas

    #112737

    länge sedan denna tråd var igång, men ramlade över den från en annan tråd.

    www . skyltab . se redirectas inte korrekt till skyltab.se (alltså utan www) – där tappar lite länkkraft (finns en hel del, bla. Driftig.nu – http://www.skyltab.se vi säljer banderoller skyltar mm – Forumöversikt).

    redirecta med 301 istället för 302 (1 är permanent, 2 temporärt och ger ej vidare kraft). Antagligen gör ert webhotell gärna det eller om det är egenhostat läser du på Omdirigera med 301 redirect | SEO-guide.se

    #114060
    bolets
    Deltagare

    dabasar/

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.