Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nybörjar fråga – google indexering

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99424
    bilkamera.se
    Deltagare

    Hej!

    En snabb kort nybörjarfråga, jag har testat och labbat med att sätta upp en webbutik.
    1 vecka har gått och google hittar den fortfarande inte om jag söker på:

    site:bilkamera.se

    Jag har förstått att indexeringen kan ta tid, men hur lång tid ska man ge det?
    Finns det något jag kan göra för att aktivt dra på det lite?

    Tanken är såklart att jag ska anlita någon som förstår sig på SEO.
    Finns det tips på någon lite mindre firma här på forumet som man kan anlita som ett första steg?

    Vänligen,
    Maxx

    #157968
    Tigern
    Deltagare

    Skulle gissa att det enda du behöver är en länk till sidan indexerad och det har du ju nu fixat alldeles på egen hand iom ditt inlägg ovan ;-)

    #157969
    bilkamera.se
    Deltagare

    haha, så pass enkelt alltså!
    Tack för snabbt svar

    #157970
    Tigern
    Deltagare

    Länk till google…

    Träff nr 3. Denna tråd redan indexered så nu är det bara att vänta på Googlebot ;-)
    Trevlig helg!

    #157971
    bilkamera.se
    Deltagare

    okej vad bra!

    Trevlig helg

    #157979
    peo
    Deltagare

    Har inte med din fråga att göra…..
    … men som okunnig på teknik så skulle jag som kund gärna vilja veta hur lång inspelningstid det är på respektive minneskort (16GB, 32GB osv).

    //Peo

    #157981

    har väl inte riktigt heller med din fråga att göra, men det första den SEO-konsult du pratar om kommer säga är att den stora (och snygga) bilden du använder som beskrivning bör göras om från bild till text för att google ska kunna läsa den. Du kan få den att se nästintill identisk ut textbaserad.

    Lycka till, helt klart spännande produkt.

    #157975
    Tigern
    Deltagare

    Grattis. Nu är din sida indexerad.
    En liten länk krävdes för att du skulle placera dig på #8 på sökordet bilkamera.

    Innan du går till en SEO-firma eller konsult så läs på ordentligt så du inte blir lurad eller betalar för något som du till stor del klarar av att göra själv. Christoffers tips ovan är en bra start, men det finns jätemycket du kan göra innan du ens ska fundera på att lägga pengar på en extern resurs.

    Här är två länkar för att få dig på rätt spår;

    SEO-forum.se: SEO för e-handel

    http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/1998-tips-gaellande-search-engine-optimization.html

    Gör din “on-pageoptimering” så bra den kan bli och försök sedan skaffa lite länkar till sidan. Det bör räcka långt i din nisch.

    Lycka till!

    #158540
    sirsubliminal
    Deltagare

    @bilkamera.se 58561 wrote:

    Hej!

    En snabb kort nybörjarfråga, jag har testat och labbat med att sätta upp en webbutik.
    1 vecka har gått och google hittar den fortfarande inte om jag söker på:

    site:bilkamera.se

    Jag har förstått att indexeringen kan ta tid, men hur lång tid ska man ge det?
    Finns det något jag kan göra för att aktivt dra på det lite?

    Tanken är såklart att jag ska anlita någon som förstår sig på SEO.
    Finns det tips på någon lite mindre firma här på forumet som man kan anlita som ett första steg?

    Vänligen,
    Maxx

    Kan även vara bra att lägga upp den live när den har produkterna och rätt information på sig. Just nu lär kanske Google tycka det är märkligt att den är nere för underhåll och på den engelska delen ligger standard templaten uppe från ThemeBurn med deras information FB like mm.

    #160187
    C.Larsson
    Deltagare

    Detta verktyg är också toppen för att hjälpa dig med seo
    SEO verktyg – Hur mår min sajt? | Sökmotorkonsult.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.