Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring SEO-konsulter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99717
    ChrisC
    Deltagare

    Hej,

    Det verkar råda konsensus på forumet vilka konsulter man ska använda sig utav för att nå bra resultat inom Adwords.

    Finns det någon som använt sig utav externa onpage/offpage SEO-konsulter och kan ge goda referenser? Vidare verkar det finnas många man inte ska använda, men vilka kan/ska man använda?

    Mvh

    #160519
    Andreas
    Deltagare

    Hej!

    Nu blandar du ihop två begrepp:

    Adwords = Googles annonseringstjänst. Man betalar per klick.
    Denna typ av tjänst går i allmänhet under begreppet PPC.

    SEO = Sökmotoroptimering.

    SEM = Sökmotormarknadsföring = Är både PPC och SEO.

    Ett ännu vidare begrepp som även ekonomer förstår är onlinemarknadsföring. Dit hör begreppen SEM, Affilatemarknadsföring, nyhetsbrev och social media (till viss del hör).

    #160521

    SEM är väl ändå SEARCH ENGINE marketing? Nyhetsbrev, affiliate osv sker ju på andra platser än sökmotorer?

    #160522
    Andreas
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 61440 wrote:

    SEM är väl ändå SEARCH ENGINE marketing? Nyhetsbrev, affiliate osv sker ju på andra platser än sökmotorer?

    Jo, du har rätt. Jag blandar med onlinemarknadsföring.

    Jag försökte att förklara enkelt, men blev så enkelt så jag blandade bort mig själv.

    Redigerar texten ovan.

    #160525
    Robin
    Deltagare

    Andreas: Förstår inte hur du menar att han rör ihop begreppen? Han vill ha tips om bra SEO-konsulter precis som många tipsat om AdWords-konsulter här på forumet…

    #160526
    Andreas
    Deltagare

    Har läst ursprunginlägget nu tre gånger och jo jag måste igen säga att jag förhastat mig.

    Jag läste de som att Chris ville ha hjälp med SEO via Adwords, därav som jag ville förklara begreppen.

    Men är tydligen inte riktigt min dag idag, hoppas de hjälpte med powernapen jag tog för en stund sedan.

    #160527
    ChrisC
    Deltagare

    @Robin 61444 wrote:

    Andreas: Förstår inte hur du menar att han rör ihop begreppen? Han vill ha tips om bra SEO-konsulter precis som många tipsat om AdWords-konsulter här på forumet…

    Robin har helt rätt. Alla verkar rörande överrens om vilka som är duktiga inom Adwords. Däremot ren SEO optimering verkar det finnas många åsikter om. Skulle gärna få rekommendationer kring vilka som har ett bra track record kring detta.

    #160529
    Parvelito
    Deltagare

    Det finns många, som har både nöjda och missnöjda kunder. Anledningen är väl att det är svårt med SEO. Bara för att man lyckats bra med en butik som säljer julgransfötter och har en nöjd kund där så behöver man ju inte lyckas med julgransbelysningar. Så rådet är att testa någon, och vara beredd på att byta om de inte lyckas bra. Se upp lite med affärsmodeller och avtal som de presenterar. En del har en hel del märkliga bindningstider, procent på vad man säljer (oavsett det är tack vare SEO eller inte). Försök också få dem att berätta vad de skall göra, och vilken risk det innebär. Om man ligger nummer tre eller fyra på SERP:en är man kanske inte beredd att ta vilka risker som helst för att bli Nr 1. Frysboxen är en otrevlig plats.

    #160555
    Smurfen
    Deltagare

    Skulle vilja säga att 90 % är rena bedragare inom SEO branschen efter att anlitat ca 8 företag senaste 5-10 åren.

    Det är en smutsig bransch som drar till sig väldigt mkt skojare och lycksökare med märkliga tekniker och avtal.

    Det fanns ett företag som hette SMO Top och en tjej som hette Helena som var duktigt till bra priser men tyvärr sålde hon sitt företag till några riktiga skojare som körde ner allt i botten på bara några månader

    Sökmotoroptimering | Our Media Group

    SMOtop – seobranschen.se straffad, ett verk från Er? | SEO-Branschen

    Kan tyvärr inte rekommendera någon för tillfället som har normala priser, möjligtvis Jajja men dom har ett riktigt slavavtal där du åker på att betala optimering under uppsägningstiden på 3 månader trots att dom inte gör ett skit under dessa månader.

    När uppsägningstiden är över tar dom bort allt seo jobb och du är tillbaka på ruta 1 och de pengar du lagt ner under kanske 1 år har du inget nytta av efter att avtalet gått ut

    #161379
    mickevvs
    Deltagare

    Jag vill rekommendera dig att gå in på SEO-forum.se – Sveriges ledande forum inom SEO (sökmotoroptimering) och lägg upp en tråd under “Förfråga om tjänster / Platsannonser”. Sedan får du bedöma själv. Kom tillbaka hit med feedback och frågeställningar om SEO-bolagen.

    Kan f.ö. även hålla med Smurfen i del av vad han säger i sitt inlägg men inte helt.

    Kan tyvärr inte rekommendera någon för tillfället som har normala priser, möjligtvis Jajja men dom har ett riktigt slavavtal där du åker på att betala optimering under uppsägningstiden på 3 månader trots att dom inte gör ett skit under dessa månader.

    Argumentet att inte något SEO-bolag har normala priser är lite att dra alla över en kant. Det kommer och går bolag inom SEO-branschen hela tiden, och visst är den splittrad och att det finns väldigt mycket bluffare där ute. Men som intressent gäller det då att vara extra uppmärksam och göra med research om bolagen precis som ChrisC gör nu.

    Sen beror det mycket också på vad du vill lägga pengarna på. Vill du lägga det på t.ex. “betala endast topp 10”, eller “betala efter avtal” osv osv. Skillnaderna är enorma bland SEO-bolag.

    Det som jag också kan ge som tips är att du hittar ett SEO-bolag som gör arbete för tid. Alltså att det dem gör varar även efter att du kanske inte behöver/väljer att inte ha dem mer. Och samtidigt att du själv lär dig under resans gång.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.