|
|||
|
|||
![]()
Hej, jag kommer troligtvis 1 december få igång min webshop, Marknadsföringen är något som jag förstått som extremt viktigt.
Just nu har vi planerat att trycka upp 500-1000 stickers och skicka ut till Sveriges 25 största städer där vi placerar dessa på välbesökta platser, annonstavlor etc. Citat:
Utöver detta kommer vi att ha cirka 50 000 till att starta med, Att annonsera på TV i Sthlm + Gotlands området ligger på 75 000:- men allt är ju troligtvis uppbokat runt jul, och därför tittar vi också på att vänta till februari och spara ihop resterande för att kunna annonsera i mars. Alternativ två är att lägga allt mellan 1 december till 30 december med störst fokus mellan 10-20 samt 25-29 dec på internet, förutom Adwords och Facebook, vilka kanaler skulle ni rekommendera ? Finns det andra alternativ som kan vara bättre tar jag emot dessa gladeligen ! Senast redigerad av wolfnoodle den 2013-11-06 klockan 11:06. |
Annons |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Beror lite på vad det är för produkt såklart. Adwords+Facebook kan absolut fungera. Samarbeten med bloggar kan även fungera. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Angående produkten så får ni se hehe, det är en unik konsumeringsprodukt som är något kontroversiell i sverige. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Når du ut till 1% (som agerar på något sätt) av dessa 3 miljoner ska du vara GRYMT nöjd. Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
En idé jag har är att man går ihop och på något sätt registrerar vilken stad man har tillgång till och sedan skickar posters till varandra. Dock har jag för mkt att göra nu för att styra upp något sådant.. |
|
|||
|
|||
![]()
Vad är syftet med reklamen är det att bygga ert företags varumärke eller är det att sälja?
Tv-reklam kan ni aldrig räkna hem i försäljning, varumärkesbyggande är det mycket effektivt men också en dyr historia. |
|
||||
|
||||
![]()
1% låter trots allt mycket. Men jag kanske bara är pessimist.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Som många sagt är kanske tv-reklam lite för tidigt att dra igång med direkt och kan nog bli en besvikelse. Såhär i efterhand önskar man ju att man haft igång shoppen i november på smygstart men det är ju minst sagt lättare än gjort.. Tyvärr. Hmm ja, jag vet inte och så länge folk inte skannar QR-koden kommer jag aldrig få veta om trafiken kommer från planschen eller något annat ospårbart (typ rekommendation eller så).. 1% är 30 000 om jag inte räknar fel, 3500:- kostar affischerna, det är alltså 8 kronor per agerande kontakt, detta börjar kännas ovärt om 1 % nu stämmer men samtidigt kan man ju ha fel, svårt detta men pengarna är inte speciellt stora ändå så jag tror nog att jag ger det ett försök, kanske fokusera mer på sthlm, gbg & malmö, där vet jag ju dessutom att jag får upp alla samtidigt. Senast redigerad av wolfnoodle den 2013-11-06 klockan 13:38. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag instämmer i kören kring att 1% som tar action förmodligen är en STOR glädjesiffra. |
Annons |
|
|||
|
|||
![]()
Annars om du inte vill ha qr kod kan du ha en specefik Välkommen rabatt kod på, då vet du ju också att det kommer från planschen
|
![]() |
Taggar |
adwords, annonser, julkampanj, reklam, tv-reklam |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|