Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Organisk Trafik för nybörjaren?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100949
    Magnus448
    Deltagare

    Var lär man sig om Organisk trafik som nybörjare? Vad rekommenderar
    ni att man startar någonstans?

    Har slutit ett 12 mån avtal för betald trafik eller icke-organsik trafik, med 1000 kronor i klickpengar per månad + 2499 i administrationskostnad,
    fast än så länge,efter snart 1 månad, så har det bara genererat 700 kronor vinst.

    Så för att inte fortsätta i samma utveckling är det väl bra att lära sig mer
    om organisk trafik, för den betalda + annonseringen på blocket har inte gett
    mer än ett par tusen kronor första månaden.

    Jag börjar från scratch så vet egentligen bara att organiskt är det som
    kommer upp i sökmotorerna och som inte är betalt. Men läst att många
    tjänar bättre på detta än betalda annonser. Hmmm…

    #169949

    Sökmotoroptimering, Sveriges största SEO-blogg | Sökmotorkonsult.se och SEO-forum.se | Sveriges ledande forum inom sökmotoroptimering och internetmarknadsföring är väl två bra ställen att börja läsa på. Det finns nybörjarguider på båda, men man kan kanske behöva leta lite.

    Lycka till!

    #169963
    Magnus448
    Deltagare

    Schysst, Tack!

    #170046
    mephisto73
    Deltagare

    @Magnus448 71692 wrote:

    Har slutit ett 12 mån avtal för betald trafik eller icke-organsik trafik, med 1000 kronor i klickpengar per månad + 2499 i administrationskostnad, fast än så länge,efter snart 1 månad, så har det bara genererat 700 kronor vinst.

    Det råkar inte vara Early Media som du samarbetar med?

    #170047
    wolfnoodle
    Medlem

    @Magnus448 71692 wrote:

    Har slutit ett 12 mån avtal för betald trafik eller icke-organsik trafik, med 1000 kronor i klickpengar per månad + 2499 i administrationskostnad,
    fast än så länge,efter snart 1 månad, så har det bara genererat 700 kronor vinst.

    Även om det låter dumt så kommer frågan

    Finns det någon som garanterar i avtal att man tjänar mer än vad man spenderar ?

    #170050
    Richie72
    Deltagare

    @Magnus448 71692 wrote:

    Var lär man sig om Organisk trafik som nybörjare? Vad rekommenderar
    ni att man startar någonstans?

    Har slutit ett 12 mån avtal för betald trafik eller icke-organsik trafik, med 1000 kronor i klickpengar per månad + 2499 i administrationskostnad,
    fast än så länge,efter snart 1 månad, så har det bara genererat 700 kronor vinst.

    Glöm inte att säga upp avtalet i god tid.

    #170270

    Använd inte Early Media till att öka din försäljning.
    Jag gick på säljarens snack om hur bra det skulle bli när de tog över annonseringen på Google vilket är deras affärsidé, jag tog en intromånad för 3000 kr ex. moms, jag vill höja ett varningens finger, GÅ INTE PÅ DET!!
    Min försäljning i webbutiken gick ner med över 50% under den tid Early Media skötte annonseringen på Google.
    För de 3000 plus moms som jag betalde Early Media så vart det 4 order på en månad som kom via den annons de skapade.

    GYNNA INTE DETTA FÖRETAG DÅ DE ÄR ETT BLUFFÖRETAG!!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.