Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Annonsering på Facebook, fakelikes

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101380
    Magnus Brath
    Deltagare

    Vet att det har tagits upp tidigare att man upplevt att många av de likes man får då man köper annonsering på Facebook kommer från väldigt besynnerliga profiler. Derek Muller på Veritasium har lyckats visa att så mycket som 75% av de likes han fått när han använt Facebooks program för annonsering är fejk.

    Jag har skrivit om det här (se klippet där han visar, det kommer få dig fundera både en och två gånger över annonsering på FB): 75% av likes från annonsering på FB – Fejk!

    #172724
    Kocken
    Deltagare

    Känns ganska logiskt när man ser på filmen. Gissar att språket var inställt på Engelska och hoppas att det inte är likadant om man har ställt in på ett litet språk som svenska.

    #172725
    Magnus Brath
    Deltagare

    Jag har utan tvekan sett liknande saker i (den numer stoppade) kampanjen jag kört på Facebook. Kan inte svära på att siffrorna är av samma dignitet men det finns helt klart besynnerliga profiler även bland de likes vi fått.

    #172730
    Abbesnabb
    Deltagare

    Skandal.

    Min före detta chef får vatten på sin kvarn. Hon var alltid övertygad om att Facebook manipulerade för att få henne att betala.

    #172748
    Per Nilsson
    Deltagare

    Sett videon och är förvånad över vilket vältrimmat lurendrejeri detta är. Inte undra på att Herr Z kan donera 999 miljoner dollar i välgörenhet.

    När vi ändå pratar om marknadsföring på Facebook. Har ni sett alla galna reklamrutor? Alltså inte sponsrade inlägg utan de som kommer upp i vänsterkanten.

    Tydligen bor jag granne med en tjej som har en pool och tropiskt klimat. Det bästa med annonsen och tjejen är att hon bara bor 2,7 km från mig. Sedan kunde man köpa en frukt som gjorde att du gick ner 17 kilo på 2 veckor.

    Känns så där va?

    #172750
    Parvelito
    Deltagare

    @Per Nilsson 74977 wrote:

    När vi ändå pratar om marknadsföring på Facebook. Har ni sett alla galna reklamrutor? Alltså inte sponsrade inlägg utan de som kommer upp i vänsterkanten.

    Jag använder sedan flera år ett program som heter Adblock när jag surfar. Det är en befrielse såväl på Facebook som många andra sajter. Jag slipper se allt det där, och det mår min hjärna bra av.

    #172764
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 74979 wrote:

    Jag använder sedan flera år ett program som heter Adblock när jag surfar. Det är en befrielse såväl på Facebook som många andra sajter. Jag slipper se allt det där, och det mår min hjärna bra av.

    Jag tillåter reklam på Facebook just för att jag tycker galenskapen är såpass intressant. Facebooks reklammix är bland det knäppaste jag sett. Jag skulle aldrig vilja annonsera där. Hur sjutton tänker en del företag, typ Unionen, när deras annons kommer över 2 andra som är “knullannonser” (prostitution).

    Var hittar man dessa PR-människor? Låna pengar in blanco, gå med i facket, köp en rock för 1 USD och dejta din storbystade “granne.” Typ.

    #172769
    Magnus Brath
    Deltagare

    Tror vi måste ha samma grannar Per.

    Parvelito, jag upplever faktiskt att jag måste hålla koll på den annonsering som görs och därför inte använda adblockers. Det är ju annars et underverk, till exempel att man kan öppna sidor som Aftonbladet (händer väl kanske inte så ofta men ändå) utan att både datorn segar ihop helt och att man blir bfullkomligt bländad.

    #172774
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Magnus Bråth 75000 wrote:

    Tror vi måste ha samma grannar Per.

    Kul! 2.9 km från Magnus Bråth och en storbystat brud med pool.

    Ser fram emot SEO- och knivsnack!

    Tips till er som ibland vill kika på reklam men använda Adblocks:

    Jag har stängt av adblocks inkognitoläge a.k.a. “porrläge”. Jag använder även dessa läge när jag kollar sökordsrank.

    #173294
    AugustEriksson
    Deltagare

    Jag köpte FB annonsering för någon hundring för ett tag sen, fick drygt 90% av alla gillningar från turkar boende i Rosengård. Nu undviker jag FB annonsering helt och hållet.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.