Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Låg sökvolym på fraser (AdWords)

Etiketter: 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101424
    Beezed
    Deltagare

    Hej.
    När jag sitter och tar fram sökfraser i adwords kampanjen så blir det oftast låg sökvolym. Enstaka ord blir okej, men så fort det kommer till enkla fraser så säger den stopp. Skall man ignorera detta, eller blir det att annonsen inte visas?

    Är fortfarande Rookie på detta, och försöker förstå Googles underbara värld.! ;)

    #173012
    Andreas
    Deltagare

    Ange din webbutik så kanske du enklare får ett svar.

    #173020
    Beezed
    Deltagare

    Har ingen webutik, utan försöker bara lära mig.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #173037
    AndersIvar
    Deltagare

    Är det för låg sökvolym så skall du plocka bort dom orden eller fraserna från kontot. Det du får göra är att minska ner frasen ord för ord för att hitta en fras som fungerar och sedan köra den med bred inriktning för att plocka det fåtal som söker på en kombination av ordet eller frasen du annonserar och andra ord.

    #173056
    Tobbis
    Medlem

    @AndersIvar 75305 wrote:

    Är det för låg sökvolym så skall du plocka bort dom orden eller fraserna från kontot. Det du får göra är att minska ner frasen ord för ord för att hitta en fras som fungerar och sedan köra den med bred inriktning för att plocka det fåtal som söker på en kombination av ordet eller frasen du annonserar och andra ord.

    Finns det någon nackdel med att ha sökord med låg sökvolym (t.ex lägre ranking eller liknande) eller kan man lika gärna ha kvar dem?

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.