Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring SEO erbjudande. Bra/dåligt?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102055
    daniel.antonsson
    Deltagare

    Har jobbat med Jajja leads under 3 månader. Tyckte inte att tjänsten jag då använde gjorde någon större skillnad. Använde mig utav deras kampanj verktyg.

    Jag har nu fått erbjudande om pengarna tillbaka eller istället få 6 månaders sökmotoroptimering värde 20000, Dom kommer jobba med on pgae och off page. Dom kommer hjälpa oss med innehåll, Länkar och eventuella texter till produkter m.m. där de behövs samt att driva trafik till sidan.

    I dagens läge har vi inte jobbat något med SEO. Jag har suttit själv och gjort de jag förstått och kunnat:-)

    Är detta ett bra erbjudande, vet någon vad detta skulle kosta hos tex Pineberry eller liknande firma? Någon som använt sig utav Jajja till SEO? Bra / dåligt?

    Tacksam för alla svar:-)

    Trevlig helg!

    #176393
    Magento
    Deltagare

    Jag skulle vända mig till Searchmint i första hand. Tycker att de gör det bästa jobbet och har den ärligaste metoden för hur du ska lyckas med optimeringen.

    #176394
    Jocke
    Deltagare

    Vad har du betalat för jajja leads för att få 20´000 kr i SEO?

    Om jag inte har fel kostar leads typ 800 kr/månad, om det är så…kan det väll vara värt bara att få den tekniska optimeringen. Det är ju typ ingen pengarna att riska och uppsidan kan vara ganska stor.

    #176395
    Ekraft
    Deltagare

    Sex månader är en ganska kort horisont om man skall göra ett bra SEO-jobb som inte riskerar att hamna i ett filter. Efter att ha kikat lite på dina sajter kan jag konstatera att det finns väldigt mycket att göra on-page. Hade jag 20K över skulle jag i ditt ställe anlita en skrivbyrå som kan stava rätt och låta bli att särskriva.

    #176400
    Searchmint
    Deltagare

    Tack för rekommendationen!

    Daniel, våra kunder spenderar normalt mellan 1500-7500kr/mån, så vi kan absolut hjälpa dig inom ramen för den budgeten. Vi jobbar även lite förnyat och annorlunda i jämförelse till de andra företagen du nämnt. En bättre arbetsmetodik anser vi och våra kunder.

    Hör av dig på hejsan@searchmint.se eller 020-12-1337 så hjälper vi dig gärna!

    //Magnus på Searchmint

    #176465
    Rudolf
    Deltagare

    “Vi jobbar även lite förnyat och annorlunda i jämförelse till de andra företagen du nämnt.”

    Har du något exempel som representerar er metod man kan titta närmare på?

    #176523
    Marknadshuset
    Deltagare
    För att märka skillnad bör samarbetet pågå längre tid än tre månader. Sex månader bör du räkna med. Därefter bör du ser resultat. Vilka sökord du väljer och eller Jajja väljer ut åt dig är avgörande för hur du sedan visas i den organiska listan på Google. En placering på förstasidan är eftertraktad och konkurrensen tuff. Vissa branscher är svårare än andra och längre fraser enklare att konkurrera med än kortare. Däremot blir besöken ofta inte lika många om man väljer mindre attraktiva sökord (ofta längre fraser). Satsa på bra relevant innehåll – content marketing! Se till att Meta-taggar och alla H (H1, H2 osv.) är korrekta. Namnge bilder och se till att länkar heter rätt på målsidor osv. (on-page). Off-page kan du sköta själv (skaffa så många relevanta länkar till din sajt som du bara kan. Skall en blogg, jobba intensivt med sociala medier. Det kostar tid och engagemang. Gör rätt saker i rätt kanaler vid rätt tidpunkt så kommer du lång! Jag hade även lagt lite pengar på Re-marketing.

    Kontentan – mindre bra, ej dåligt. :) Lycka till hälsar Karolina på Marknadshuset.

    #176524
    anton
    Deltagare

    @daniel.antonsson 79437 wrote:

    Har jobbat med Jajja leads under 3 månader. Tyckte inte att tjänsten jag då använde gjorde någon större skillnad. Använde mig utav deras kampanj verktyg.

    Jag har nu fått erbjudande om pengarna tillbaka eller istället få 6 månaders sökmotoroptimering värde 20000, Dom kommer jobba med on pgae och off page. Dom kommer hjälpa oss med innehåll, Länkar och eventuella texter till produkter m.m. där de behövs samt att driva trafik till sidan.

    I dagens läge har vi inte jobbat något med SEO. Jag har suttit själv och gjort de jag förstått och kunnat:-)

    Är detta ett bra erbjudande, vet någon vad detta skulle kosta hos tex Pineberry eller liknande firma? Någon som använt sig utav Jajja till SEO? Bra / dåligt?

    Tacksam för alla svar:-)

    Trevlig helg!

    Hade det varit någon annan aktör än Jajja hade det varit ett väldigt bra erbjudande. Problemet är Jajja, och är får ni andra gärna rätta mig om jag har fel, lägger in länkar till er sajt (t.ex. från “bloggar” de själva producerar och skapar) men dessa tar de bort om ni slutar vara kund. Vilket gör att 3 eller 6 månader av nya länkar gör mer skada än nytta, för då försvinner allt arbete när du slutar anlita dem.

    Dock tycker jag definitivt att du bör fokusera på SEO istället för Jajja Leads! Vare sig du väljer dem eller någon annan aktör, eller som nu, lär dig själv.

    #176529
    Ekraft
    Deltagare

    @anton 79614 wrote:

    Hade det varit någon annan aktör än Jajja hade det varit ett väldigt bra erbjudande. Problemet är Jajja, och är får ni andra gärna rätta mig om jag har fel, lägger in länkar till er sajt (t.ex. från “bloggar” de själva producerar och skapar) men dessa tar de bort om ni slutar vara kund. Vilket gör att 3 eller 6 månader av nya länkar gör mer skada än nytta, för då försvinner allt arbete när du slutar anlita dem.

    Dock tycker jag definitivt att du bör fokusera på SEO istället för Jajja Leads! Vare sig du väljer dem eller någon annan aktör, eller som nu, lär dig själv.

    I princip alla SEO-byråer tar väl bort länkarna från sina sajter om klienten inte vill betala längre? Där tror jag inte Jajja skiljer ut sig. Det som gör Jajja till ett skällsord bland Ehandlare är deras säljmetoder, diverse icke beställda “rapporter” och avtal där Jajja skall ha bra betalt även för annat säljfrämjande arbete än det SEO-jobb de utfört.

    #176736
    Torpet
    Medlem

    Jag tycker personligen att 20000kr låter som mycket pengar. Vad har du egentligen fått för pengarna från början? Håller med om att 6 månader är en kort period ur ranking syfte. Använder ni inget seo idag så skulle jag välja något billigare och se över ert sidinnehåll i första hand.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.