Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Google Releases Penguin 3.0 – First Penguin Update In Over A Year

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102164
    Runns.se
    Deltagare

    Google confirms that a new version of its Penguin filter aimed at fighting spam went live on Friday

    Ska bli intressant att se vad som händer med rankingen nu :) :D 😮

    #176826
    zeven
    Deltagare

    Ja här sjönk saker och ting iallafall – någon annan som blivit påverkad?

    #176837
    Runns.se
    Deltagare

    @zeven 80003 wrote:

    Ja här sjönk saker och ting iallafall – någon annan som blivit påverkad?

    Vi har inte märkt något mer än det vanliga “upp och ner” :-)

    #176935
    Searchmint
    Deltagare

    Vi har sett lite samband med utrullningen, men det är fortfarande mycket som pingvinen missat. Det är dock oerhört svårt att veta exakt vad det är som påverkar sajterna. Dels för att pinvinen haft en betydligt långsamma utrullning denna gången, och dels för att Google “maskerat” utrullningen med att rulla ut en uppdatering för Google Panda exakt samtidigt.

    Google bekräftade för bara ett par veckor sedan att uppdateringen fortfarande höll på att rullas ut, så vi får nyfiket fortsätta testa och utvärdera! :)

    #176965
    peter24
    Deltagare

    något exempel på en hemsida, drabbas av pingvin?

    #177031
    Rudolf
    Deltagare

    Såhär säger Michael Wahlgren på Pineberry i en intervju som är ca en vecka gammal om pingvinen

    “Utan att ha belägg för det så tror jag att något gick fel hos de briljanta Google ingenjörerna”

    Källa

    Min personliga åsikt är att det var en lösplugg i alla fall för skandinavien.

    #177415
    1CRU
    Deltagare

    Jag säger bara ve och fasa för pingvinen! Vi har tappat massor i vår webshop samt butik. Vi har i 7 års tid nästan alltid legat på top 5 med gratislänkar direkt in i vår webshop som ligger hos textalk. Nu är vi som bortblåsta och har vi tur så hamnar vi på 2 alt 3e sidan. Jag behöver hjälp med SEO. Kontakt samt telefonnummer till seriösa SEO experter mottages tacksamt på PM.

    #177417
    Henke
    Deltagare

    Oj hände det nyss eller i december?

    #177446
    1CRU
    Deltagare

    Det började redan i maj månad med ett tapp på ca 2500 besökare sedan har det bara gått nerför. Jag har pratat med textalk och de säger att det är google men jag vet i fasiken vad som är rätt. Jag kan inte förstå hur vi i så många år har haft en kanonplasering på google och sedan nästan helt försvinna. Ligger det inte lite i textalks uppgift att se till att deras kunder som hyr av dem får så bra SEO som möjligt och att de håller sig ajour med googles regler? Jag funderar på att byta till en annan hyrlösning.

    #177447
    DavidWigg
    Deltagare

    Google släpper ibland uppdateringar för att förbättra sin algoritm och vid körningar kan sidor åka ner. Men man måste identifiera problemet helt enkelt för att man ska kunna vidta åtgärder.

    Det har nog mer att göra med ert innehåll, kvaliteten och hur hög “trust” ni har i Googles ögon.

    När förändringar sker så måste man själv vara beredd på att förändra sitt arbetssätt.

    Skicka gärna PM med info om vilken butik det gäller så kan jag kika på det (utan kostnad förstås). Skicka också med vilka sökord som ni har tappat på.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.