Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Https – Chrome börjar varna

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102376
    Magnus Brath
    Deltagare

    Det här kan säkert vara intressant för många. Chrome kommer att börja varna (med ett litet utropstecken i adressfältet) för sajter som inte har krypterad överföring. https://support.google.com/chrome/answer/95617?hl=en

    Vi har själva precis beställt oss ett certifikat till Gardenhome och ändrar vår rekommendation till våra SEO-kunder. Google har tidigare gått ut med att det påverkar rankingen marginellt i mindre än 1% av sökresultaten, något vi då tyckte var för lite för att det skulle vara värt arbetet.

    #160889
    danielandersson
    Deltagare

    Så ALL trafik bör krypteras? Känns inte det lite väl överdrivet.. ?

    #160891
    Runns.se
    Deltagare

    Finns ju många leverantörer av certikat, vilket är att rekommendera?

    #160892
    warlocky
    Medlem

    Jag använder NameCheap’s “Positive SSL” för $9/året. Inga klagomål samt billigt och bra.

    #160893
    Runns.se
    Deltagare

    @warlocky 80814 wrote:

    Jag använder NameCheap’s “Positive SSL” för $9/året. Inga klagomål samt billigt och bra.

    Det var ju ett riktigt bra pris :-)

    #160894
    warlocky
    Medlem

    @Runns.se 80815 wrote:

    Det var ju ett riktigt bra pris :-)

    Väldigt! Dessutom är dom starka på marknaden så det var ett givet val ;-)

    #160895
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @danielandersson 80810 wrote:

    Så ALL trafik bör krypteras? Känns inte det lite väl överdrivet.. ?

    Jag håller med dig Daniel, men sedan när har Google inte överdrivit saker…känns också som att vi i Sverige ibland får stå ut med en del amerikaniserade tokigheter från dem.

    #160897
    Magnus Brath
    Deltagare

    @Kodmyran 80817 wrote:

    Jag håller med dig Daniel, men sedan när har Google inte överdrivit saker…känns också som att vi i Sverige ibland får stå ut med en del amerikaniserade tokigheter från dem.

    Ja, känns mest bara konstigt att varna när 90% (gissar jag) inte handlar om annat än att överföra publik text till någon som vill läsa något.

    #160917
    Runns.se
    Deltagare

    Gick inte att fixa https på textalk i nuläget, kanske om ett halvår (vilket är standardsvaret på allt man frågar om).

    #160924
    Henke
    Deltagare

    Inte Starweb heller tyvärr.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.