Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring fråga kring budjusteringar & ctr.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102465
    Beezed
    Deltagare

    Hej.
    Jag försöker sätta mig in lite bättre i Adwords och har en fundering kring budjusteringar.

    Vad jag kan förstå så skall man ju justera emellanåt, antingen pga dålig kvalitetspoäng eller dålig CTR.

    Hur brukar ni göra statistikmässigt? kollar ni gårdagens resultat, 14 dagar tillbaka eller vad tittar ni på?

    Tacksam för svar från en nyfiken.

    /Peter

    #177500
    Quift
    Deltagare

    Less is more..

    Gör 1 ändring. Låt det gå så lång tid som behövs för att du ska ha hyfsat säker data för att utvärdera. om det är 1 timme eller en månad beror i botten på din budget. runt 100 konverteringar är en bra riktlinje. Konverteringar i det här fallet (CTR) antagligen klick. Pillar du för ofta kan du inte utvärdera resultaten av dina ändringar. Varje ändring du gör i adwords påverkar något annat så pillar du på flera saker samtidigt blir det snabbt väldigt svårt att utvärdera resultaten.

    #177506
    Beezed
    Deltagare

    Stort tack för svaret. Då skall jag låta det “vila” lite så jag får lite bra siffror att labba med. :-)

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    #177511
    Krus
    Deltagare

    Hej!

    Precis som Quift säger, gör inte för många ändringar på kort tid.

    Men jag hade heller inte valt att höja buden om du ligger top 3.

    Kvalitetspoängen definneras inte utav ditt bud, men däremot din CTR. Så har du en låg CTR (pga dålig placering) hade jag höjt buden. Men som sagt, buda inte för första placering.

    #177514
    Quift
    Deltagare

    @Krus 81562 wrote:

    Hej!

    Precis som Quift säger, gör inte för många ändringar på kort tid.

    Men jag hade heller inte valt att höja buden om du ligger top 3.

    Kvalitetspoängen definneras inte utav ditt bud, men däremot din CTR. Så har du en låg CTR (pga dålig placering) hade jag höjt buden. Men som sagt, buda inte för första placering.

    Sen är ett ofta underskattat sätt att öka sin CTR att skriva bättre annonser. Bra copy är så sjukt underskattat att det är fånigt. Skillnaden mellan en bra annons och en medioker kan vara flera gånger högre CTR på samma annonseplats. och majoriteten av all annonscopy jag ser är knapppt godkänd.

    kollade snabbt på annonserna för handleddstöd til exempel. rehabotekets annons är bra. Resten är skitcopy.
    Netonnets var hyfsad.

    observera.

    sökordet i exakt matching
    I visningsurl.
    Minst en gång i brödtext.
    Det Ser Sjukt Konstigt Ut Men Proper Text Konverterar Bättre.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.